راه اندازی واحد جرایم ارزهای دیجیتال در برزیل 

راه اندازی واحد جرایم ارزهای دیجیتال در برزیل 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دادستانی عمومی منطقه فدرال، واقع در بخش مرکزی غرب برزیل، واحد تحقیقات ارزهای دیجیتال خود را راه اندازی کرده است. واحد تازه تأسیس، فعالیت های خود را برای کمک به دادستان های دیگر در تحقیقات ارزهای دیجیتال و همچنین آموزش مصرف کنندگان در مورد استفاده ایمن از ارزهای دیجیتال متمرکز خواهد کرد.

جرایم ارزهای دیجیتال دارای چندین ویژگی می باشند که شناسایی آنها توسط واحدهای اطلاعاتی سنتی دشوار است. به همین دلیل برخی از کشورها بخشی از بودجه خود را به ایجاد مراکزی برای مقابله با جرائم فن آوری جدید اختصاص می دهند. از این رو برزیل، کشوری که بارها شاهد کلاهبرداری های متعدد مرتبط با ارزهای دیجیتال بوده است، رسماً واحد جرایم ارزهای دیجیتال در برزیل را راه اندازی کرده است.

واحد جدید با نام «کریپتو» توسط دفتر دادستانی ناحیه فدرال در کشور ایجاد و وظایف خود را با کمک به دادستان ‌های عمومی در رسیدگی به پرونده ‌های ارزهای دیجیتال انجام خواهد داد. به این ترتیب، این واحد مصرف کنندگان محصولات دیجیتال را هدف قرار داده و درخصوص استفاده ایمن از دارایی های دیجیتال آموزش های لازم را ارائه خواهد داد.

فردریکو ماینبرگ، مدیر ارشد اولین واحد جرایم ارزهای دیجیتال در برزیل در مصاحبه ای با کریپتو نیوز برزیل اظهار داشت که بهترین آموزش برای معامله گران دارایی های دیجیتال نحوه تعامل با بازار است. همچنین این مرکز در نظر دارد با ارائه ابزارهایی در راستای گسترش فن آوری بلاک چین تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشد. مدیر ارشد واحد جرایم ارزهای دیجیتال به دلایل امنیتی تعداد نمایندگان بخش واحد دیجیتال را اعلام نکرد.

مقررات ارزهای دیجیتال در برزیل

برزیل، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، آخرین کشور در این منطقه است که ارزهای دیجیتال را تنظیم می کند. مجلس سنای برزیل در آوریل سال جاری لایحه ای را برای تنظیم ارزهای دیجیتال در این کشور تصویب کرده است که هدف این لایحه ایجاد یک چارچوب نظارتی برای صنعت ارزهای دیجیتال کشور بوده است.

طبق چارچوب قانونی مجلس سنا، قانونگذاری ارزهای دیجیتال بر عهده شاخه اجرایی دولت بوده و علاوه بر آن، قوه مجریه ملزم خواهد بود یک تنظیم کننده جدید برای ارزهای دیجیتال معرفی نماید و یا صلاحیت قضایی خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، CVM یا بانک مرکزی برزیل، BC واگذار نماید.

تأسیس اولین واحد تحقیقاتی اختصاص داده شده به ارزهای دیجیتال نیز پس از تصویب لایحه ارزهای دیجیتال توسط سنا صورت گرفته است. براساس اهداف لایحه پیشنهادی، شناسایی و مهار جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال در کشور و تعیین مجازات های حبس دو تا شش سال بسته به جرم بر عهده مرکز واحد جرایم ارزهای دیجیتال در برزیل خواهد بود.

به گفته فردریکو ماینبرگ، مدیر ارشد این واحد، به دلیل ماهیت جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال تحقیقات در این خصوص دشوارتر از تحقیقات سنتی خواهد بود. 
 

تگ ها