راه اندازی پلتفرم Chainabuse با هدف کاهش کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

راه اندازی پلتفرم Chainabuse با هدف کاهش کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعدادی از شرکت ‌های دیجیتال از جمله TRM لبز، سرکل Circle، بنیاد سولانا، شرکت های توسعه نرم افزار Aave، شرکت مسئول شبکه هدرا هش گراف، بایننس و سیویک Civic، هفته گذشته راه اندازی یک پلتفرم جدید گزارش دهی کلاهبرداری های دیجیتال، بنامChainabuse را اعلام کرده اند. این ابزار امکان گزارش دهی درخصوص کلاهبرداری، هک یا سایر فعالیت های مرتبط را ارائه خواهد نمود.

این پلتفرم توسط شرکت اطلاعاتی بلاک چین TRMلبز اداره می ‌شود ، TRM لبز یک استارت آپ فن آوری نظارتی است که هدف آن ساده ‌سازی انطباق در صنعت دیجیتال می باشد و اهداف آن در راستای ایجاد نسل بعدی هوش بلاک چین نظارت، بررسی، و کاهش تقلب ارزهای دیجیتال و جرایم مالی دیجیتال می باشد.
همچنین Chainabuse، ابزار رایگانی خواهد بود که به کاربران ارزهای دیجیتال، قربانیان جرایم مالی و کسب ‌وکارهای دیجیتال اجازه می دهد تا نقشی فعال در تبدیل اکوسیستم ارزهای دیجیتال به مکانی امن برای فعالیت داشته باشند.

نحوه گزارش دهی و تعامل در پلتفرم Chainabuse 

در حال حاضر، کاربران می ‌توانند گزارش‌ های مثبت و منفی خود را در شبکه بلاک چین سولانا، بیت‌ کوین، اتریوم، پالیگان، هدرا هش گراف، زنجیره هوشمند بایننس و ترون ارسال نمایند. همچنین سایر کاربران پلتفرم نیز می توانند نظرات خود را در راستای گسترش و توسعه پلتفرم ارائه نمایند. در این اطلاعیه مربوط به راه اندازی این پلتفرم آمده است که گزارش ‌های مرتبط ارسالی در یک پایگاه داده قابل جستجو نگهداری خواهند شد، که کاربران می ‌تواند از آن برای بررسی فعال آدرس‌ ها یا پروژه‌ ها قبل از تعامل با آنها استفاده نماید.
در زمان انتشار خبر، 624 گزارش در این پلتفرم نشان داده شده که از جمله آن می توان به بیش از 100 کلاهبرداری مربوط به کمپین های جمع آوری کمک های مالی در اوکراین اشاره نمود.

براساس توضیحات پلتفرم Chainabuse، گزارش ‌های ارسالی از سوی کاربران در اختیار مجریان قانون قرار نخواهد گرفت و هدف از ثبت گزارش در درجه اول آگاه کردن دیگران از کلاهبرداری است. همچنین براساس صفحه پرسش و پاسخ پلتفرم، ارائه گزارش در Chainabuse احتمالا به کشف چندین کلاهبرداری و قربانیان مربوط به آن کمک کننده باشد و امکان تماس قربانیان با مجری قانون را تسهیل بخشد، با این حال اطلاعات اضافی و جزئیاتی از نحوه همکاری پلتفرم با مجریان قانونی ارائه نشده است.
طبق اظهارات تیمChainabuse، تیم توسعه این پلتفرم همه قربانیان سوء استفاده از ارزهای دیجیتال را تشویق به ارائه گزارش به FBI’s IC3، اینترپل یا آژانس مجری قانون مربوطه کرده است.
 

تگ ها