راه اندازی NFT های سه بعدی قابل لمس توسط تتا لبز و سونی

راه اندازی NFT های سه بعدی قابل لمس توسط تتا لبز و سونی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

NFT ها یک قدم دیگر به دنیای واقعی نزدیک تر شدند. مجموعه NFT با ارائه محدود روی صفحه نمایش متاورس سونی قابل مشاهده خواهد بود که حس اشیاء سه بعدی جامد را بدون هیچ گونه لوازم جانبی ایجاد خواهد کرد.

Theta Labs، اپراتور پلتفرم پخش ویدئو مبتنی بر بلاک چین تتا، در حال همکاری با سونی برای راه ‌اندازی دو نوع NFT سه بعدی است که مخصوص استفاده با نمایشگر واقعیت فضایی سونی،SRD طراحی شده ‌اند.

نمایشگر واقعیت فضایی سونیSRD، یک دستگاه تبلت مانند است که تصاویر سه بعدی را در واقعیت افزوده نیمه فیزیکی نمایش می دهد و امکان مشاهده و دستکاری اشیاء سه بعدی بدون استفاده از عینک یا لوازم جانبی را بر ای کاربران فراهم می کند.

صفحه نمایشSRD سونی حرکات چشم را ردیابی و تصویر را به صورت همگام می چرخاند و همزمان که بیننده سر خود را به هر جهت کج یا حرکت می دهد، حس یک جسم سه بعدی جامد را دریافت می کند. یکی از دو NFT مجهز بهSRD، یک ماسک Tiki به نام «The Tiki Guy»، با ارائه محدود، تنها با 10 ان اف تی در دسترس خواهد بود.

همچنین صاحبان NFT مستقر در ایالات متحده، یک نمایشگر واقعیت فضایی سونیSRD، رایگان دریافت خواهند کرد. نمایشگر واقعیت فضایی سونی،SRD در حال حاضر به قیمت 5000 دلار در هر واحد به فروش می رسد وNFT ها در ThetaDrop، بازار NFT تتا لبز منتشر خواهند شد.

گوشی ‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S22 با NFT

راه ‌اندازی NFT برای یکپارچه‌ سازی SRD در پروژه‌ های متاورس توسعه یافته است. نیک کولسی، معاون توسعه سونی در بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: تتاهای NFT پذیرش فن آوری متاورس را گسترش خواهند داد و علاقمندان بسیاری را جذب متاورس خواهند کرد.

نمایشگر واقعیت فضایی سونیSRD از زمان عرضه در اواخر سال 2020 به عنوان ابزار توسعه صنعت برای طراحان، هنرمندان و مهندسان معرفی شده است. دستگاه‌ هایی مانند SRD سونی می‌ توانند با ایجاد پلی بین دنیای فیزیکی و دیجیتال بخشی از تسهیل فن آوری متاورس باشند، اما برچسب قیمت 5000 دلاری دستگاه می تواند برای کاربران معمولی بسیار گران باشد.

همچنین یکی دیگر از ضعف های غالب در خصوص متاورس مربوط به قابلیت پشتیبانی در فرمت پلتفرم های مختلف می باشد. برای مثال،NFT های تتا و سونی فقط در سونی SRD کار می کنند.

اگر صاحبان آینده این NFT ها بخواهند آنها را به صورت دو بعدی در حساب توییتر یا دسکتاپ خود نمایش دهند، باید نسخه های دو بعدی همان NFT ها را با هزینه اضافی از تتا خریداری نمایند. در حال حاضر توسعه دهندگان گوشی ‌های سامسونگ گلکسی S22 در حال توسعه و راه اندازی NFTهای سه بعدی بر روی این گوشی ها می باشند.

تگ ها