رد شایعات فروش بیت کوین توسط شرکت Microstrategy

رد شایعات فروش بیت کوین توسط شرکت Microstrategy
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر عامل شرکت میکرواستراتژی که در فهرست نزدک قرار دارد، شایعه فروش بی سر و صدا بیت کوین توسط شرکت میکرواستراتژی را رد کرده است. مدیر عامل میکرواستراتژی اضافه کرد که به عنوان یک شرکت تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC، میکرواستراتژی موظف است هرگونه تغییر اساسی در استراتژی شرکت را از طریق پرونده های کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC برای سهامداران اعلام نماید.

در هفته ای که گذشت، شایعه ‌ای در رسانه ‌های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه شرکت نرم‌ افزاری میکرواستراتژی در فهرست نزدک و طرفدار بیت‌ کوین، بی ‌سر و صدا بیت کوین خود را می فروشد. مدیر عامل میکرواستراتژی ، مایکل سایلر، جمعه، 22 آوریل در توییتی این شایعه را رد کرده است.

علاوه بر آن براساس اظهارت مدیر اجرایی، پرونده های SECعمومی هستند که در دسترس همه می باشند. او همچنین خاطرنشان کرد که تغییرات مادی شامل خرید و نگهداری بیت کوین و همچنین ایجاد تغییرات در دارایی های ارزهای دیجیتال نیز تحت نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC می باشند.

میکرواستراتژی در مسیر انباشت و مبادلات بیت کوین

براساس مقاله ارائه شده در رسانهBitcoin.com، اخبار اخیر شایعه ای بیش نیست و آدرس بیت کوین فروخته شده مورد نظر متعلق به میکرواستراتژی نیست و به احتمال زیاد این آدرس متعلق به یک پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال می باشد.

برخی از مردم از روشنگری مدیر عامل میکرواستراتژی، سایلر استقبال کرده اند، اما بسیاری از آنها نسبت به این قضیه مشکوک و معتقدند که شایعه فروش بیت کوین توسط میکرواستراتژی درست است.

مدیر عامل میکرواستراتژی، سایلر همیشه از طرفداران مشتاق بیت کوین بوده است. او بارها گفته است که بیت کوین های خود را به این زودی نمی فروشد و احتمالا بیت کوین خود را تا صد سال دیگر نگه دارد. در فوریه 2022 رئیس میکرواستراتژی اعلام کرد که پذیرش ارزهای دیجیتال نهادی، میان کلان و صندوق های تامینی افزایش یافته است. در دسامبر سال گذشته، او اظهار داشت که قیمت بیت کوین می تواند به 6 میلیون دلار برسد.
در اوایل ماه آوریل، شرکت میکرواستراتژی 200 میلیون دلار بیشتر برای خرید بیت کوین هزینه کرد و مجموع دارایی های بیت کوین خود را به 129.218 بیت کوین رساند. میکرواستراتژی یک وام با پشتوانه بیت کوین برای خرید کوین های اضافی دریافت کرده است.

خرید بیت کوین توسط MicroStrategy

میکرواستراتژی، شرکت تحلیل داده ‌ای که توسط میلیاردر ثروتمند ارز دیجیتال مایکل سیلر اداره می ‌شود، در 5 آوریل اعلام کرد که از بانک سیلورگیت، یکی زیر مجموعه‌ هایش وام 205 میلیون دلاری برای خرید بیت‌ کوین بیشتر گرفته است و از این ارز دیجیتال به عنوان وثیقه استفاده و انباشت بیت کوین خود را افزایش خواهد داد.

این شرکت در همان زمان در بیانیه ای اعلام کرد که میانگین قیمت 49229 دلار به ازای هر بیت کوین را پرداخت کرده است. تا 29 دسامبر 2021، میکرو استراتژی حدود 124,391 بیت کوین را با میانگین قیمت 30,159 دلار خریداری کرده بود. بیت کوین در زمان نگارش با قیمت 39.798 دلار معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 16.08 میلیارد دلار و قیمت آن در 24 ساعت گذشته 0.54 درصد افزایش یافته است.

جهت اطلاع از قیمت لحظه ای بیت کوین به سایت ارزسنج مراجعه نمایید.