رد شایعه کال مارجین توسط میکرواستراتژی

رد شایعه کال مارجین توسط میکرواستراتژی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکل سیلر، مدیر عامل میکرواستراتژی، شایعه کال مارجین در آستانه انحلال بیت کوین را شخصا تکذیب کرده است. این شایعات با ادامه کاهش قیمت بیت کوین تشدید شده است.

مدیر عامل شرکت نرم ‌افزاری میکرواستراتژی که در فهرست نزدک قرار دارد، با رد شایعه ‌ای مبنی بر اینکه شرکت میکرواستراتژی با وجود وام پشتوانه بیت ‌کوین و کاهش ارزش اخیر بیت کوین، مجبور به فروش بیت کوین خواهد بود، اظهار داشت، حتی اگر قیمت ارز دیجیتال به کمتر از 3562 دلار برسد نیز شرکت می ‌تواند وثیقه دیگری برای پشتیبانی ارسال نماید.

طبق توییت مایکل سیلر روز سه شنبه 14ژوئن؛ میکرواستراتژی با اتخاذ استراتژی بیت کوین، نوسانات را پیش بینی کرده وچارچوب ترازنامه میکرواستراتژی به صورتی است که بتواند در برابر ناملایمات به کنترل خود ادامه دهد. براساس ترازنامه سه ماهه اول سال 2022، شرکت میکرواستراتژی وام سه ساله 205 میلیون دلاری از بانک سیلورگیت در مقابل 19466 بیت کوین دریافت کرده است.

نقطه آغاز شایعات کال مارجین

پیش از این مایکل سیلر در توییتی در 10 می اعلام کرده که میکرواستراتژی باید 410 میلیون دلار را به عنوان وثیقه را این وام نگه دارد. میکرواستراتژی در حال حاضر 115109 بیت کوین در اختیار دارد. علاوه بر این، شرکت تابعه آن، ماکرواستراتژی، دارای 14109 بیت کوین می باشد که در مجموع 129218 بیت کوین دارند.

پیش از این، رئیس میکرواستراتژی، پونگ لی، در ماه می اظهار داشت که اگر قیمت بیت کوین به کمتر از 21 هزار دلار کاهش یابد، باعث ایجاد کال مارجین خواهد شد که شایعه اخیر مربوط به این ادعا می باشد.

کال مارجین زمانی اتفاق می ‌افتد که ارزش اوراق بهادار در یک حساب کارگزاری به زیر سطح معینی می‌ رسد که به عنوان مارجین شناخته می ‌شود و دارنده حساب را ملزم می‌کند تا وجه نقد یا اوراق بهادار اضافی را برای برآورده کردن شرایط مارجین واریز نماید.

به بیان ساده تر، به پولی که تریدر به ‌عنوان وثیقه نزد بروکر یا صرافی سپرده‌ گذاری می ‌کند، مارجین می‌گویند. دلیل این سپرده‌ گذاری، جبران ریسکی است که تریدر با معاملات خود برای کارگزاری یا صرافی به وجود می ‌آورد.

نوسانات بیت کوین و اقدامات میکرواستراتژی

قیمت بیت کوین در این هفته به زیر سطح 21 هزار دلار سقوط کرده است؛ با این حال، میکرواستراتژی روز چهارشنبه 15 ژوئن به رویترز گفت که کال مارجینی دریافت نکرده است و اظهار داشت که میکرواستراتژی همیشه می تواند بیت ‌کوین ‌های اضافی را برای حفظ نسبت وام به ارزش مشارکت دهد.

طبق توضیحات مدیر عامل میکرواستراتژی، 115109 بیت کوین میکرواستراتژی می تواند وثیقه 410 میلیون دلاری را تا قیمت 3562 دلار بیت کوین پوشش دهد. با این حال، اگر قیمت بیت کوین حتی کمتر شود، میکرواستراتژی دارایی ‌های دیگری دارد که می ‌تواند به عنوان وثیقه از آنها استفاده نماید.

میکرواستراتژی هم اکنون 115109بیت کوین دارد و اظهار داشته که اگر قیمت بیت کوین به زیر 3562 دلار کاهش یابد، شرکت می تواند وثیقه دیگری را ارسال نماید.