رشد سریع استیبل کوین ها

رشد سریع استیبل کوین ها
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو، که از سوی پرزیدنت بایدن به عنوان معاون نظارت در فدرال رزرو معرفی شد، روز جمعه در مورد رشد سریع استیبل کوین ها هشدار داد. برینارد مسئول یک اکوسیستم مالی رمزارز مالی غیرمتمرکز (DeFi)است که به عنوان مسئول پاسخگویی افزایش تقاضا برای استیبل کوین ها نیز میباشد.

برینارد همچنین بیان کرد: برجسته بودن تبلیغات ارز دیجیتال در Super Bowl سیگنالی از افزایش سرمایه‌گذاران خرده فروش در برابر استیبل کوین ها است. در همین حال، مجمع بانکی سنا و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در دو هفته گذشته جلساتی را برگزار کردند که منحصراً بر روی استیبل کوین متمرکز بوده است.

همچنین برینارد منتظر تصمیم هیل در مورد نامزدی دوباره خود در فدرال رزرو است که به نظر می رسد به دلیل اختلاف نظر بین کاخ سفید و سناتورهای جمهوری خواه بر سر تعیین صلاحیت یکی از نامزدها متوقف شده است.

خطرات استیبل کوین ها برای اقتصاد جهانی

به گفته برینارد، خود صادرکنندگان استیبل کوین پیش بینی می‌کنند که استیبل کوین ها دسترسی سیستم پرداخت گسترده‌ای خواهند داشت و معمولاً برای تراکنش‌های روزمره داخلی و برون مرزی استفاده خواهند شد. برینارد رگولاتورها که در اصل چارچوب های قوی برای کیفیت و کفایت ذخایر و مدیریت ریسک و حاکمیت است، با توجه به بازار استیبل کوین اجرا خواهد کرد. برینارد استدلال کرد که سه ریسک کلیدی ریسک اجرایی بانکی، ریسک تسویه و ریسک سیستمی استیبل کوین ها جزء ریسکهای برجسته آن طبق این گزارش میباشند.

CBDC ها می توانند با استیبل کوین ها همزیستی کنند

براساس استدلال برینارد تغییرات بزرگ بین استیبل کوین ها و سپرده ها، که ممکن است منجر به بازخرید در مقیاس بزرگ توسط کاربران ریسک گریز در مواقع استرس شود، می تواند ثبات مالی را مختل کند. طبق تحلیل فدرال رزرو استیبل کوین ها در آینده مارکت نقش اساسی خواهند داشت، برینارد این فرضیه را مطرح می کند که همزیستی CBDC در کنار استیبل کوین ها و دارایی بانک های تجاری می تواند با ارائه یک بدهی ایمن بانک مرکزی در حوزه مالی دیجیتال، مکمل یکدیگر باشند.

در میان رشد سریع اکوسیستم جدید بازار مالی دیجیتال، برینارد گفت که اولویت CBDC حفظ دسترسی عمومی آماده به ارزهای دولتی و بدون ریسک در سیستم مالی دیجیتال خواهد بود. طبق گفته برینارد یک CBDC می‌تواند به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش و وسیله پرداخت هم باشد تا زمانیکه به عنوان امن ترین شکل پول در نظر گرفته شود.

قانون جدید استیبل کوین 

پس از جلسات استیبل کوین در مجلس نمایندگان و سنا، جاش گاتهایمر نماینده کنگره، پیش نویس بحثی درباره قانون استیبل کوین منتشر کرد که بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر وی، این لایحه می تواند به کاهش خطر بی ثباتی در بازار مالی، محافظت از کاربران و حمایت از نوآوری های فین تک در ایالات متحده کمک کند. کریستین اسمیت، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین و تینا بیکر تیلور، مدیر ارشد سیاست در اتاق بازرگانی دیجیتال، حمایت خود را از لایحه گاتهایمر و همچنین تعامل فعال نماینده کنگره با صنعت در توسعه این قانون اعلام کردند.
لایحه Gottheimer جامع ترین و سنجیده ترین قانون استیبل کوین است که تا به امروز تصویب شده است. اتاق بازرگانی دیجیتال از مشاوره فعال نماینده گاتهایمر با صنعت قدردانی کرد و مشتاقانه منتظر تعامل مستمر با آقای گاتهایمر و همچنین با سایر اعضا است تا در راستای چارچوب قانونی مناسبی که پادمان های (در اصطلاح به مقررات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته می‌شود) مناسب را ایجاد کند، هست.
 

تگ ها