رشد چشمگیر توکن ‌های NFT در شبکه کاردانو

رشد چشمگیر توکن ‌های NFT در شبکه کاردانو
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش U.Today، براساس داده های موسسه تحقیقات بلاک چینIOHK، تعداد دارایی ‌های بومی صادر شده در کاردانو به 4.8 میلیون افزایش یافته است. مورگان شوفیلد رییس موسسه تحقیقات بلاک چین IOHK، در 23 مارس 2022 اظهار داشت که پلتفرم قرارداد هوشمند کاردانو میزبان چهار میلیون توکنNFT بوده است.

چارلز هاسکینسون بنیانگذار موسسه تحقیقات بلاک چینIOHK، اظهار داشت که در حال حاضر با صدور میلیون‌ ها دارایی بومی و گسترش برنامه‌ های غیرمتمرکز شاهد رشد چشمگیر توکن ‌های NFT در شبکه کاردانو هستیم. از زمان توییت مورگان شوفیلد در 23 مارس یعنی در کمتر از یکماه، بیش از 800000 دارایی بومی منتشر شده است.

دارایی‌ های بومی شبکه کاردانو

بلاک چین کاردانو توانایی منحصر به ‌فردی برای ایجاد، تعامل و حذف توکن ‌های سفارشی بومی دارد. در این مثال، بومی به این معناست که علاوه بر ارسال و دریافت ارز رسمی کادانو، کاربران می ‌توانند بدون نیاز به استفاده از قراردادهای هوشمند، مستقیماً با این دارایی ‌های سفارشی تعامل داشته باشند.

کاردانو از ارزهایی مانند ada و توکن های بومی پشتیبانی می کند که در شبکه به طور مشابه عمل می کنند. با این حال، آدا ارز اصلی است که به عنوان کارمزد برای سپرده گذاری پذیرفته می شود و همچنین تنها ارزی است که پاداش ها در آن توزیع می شود.

افزایش تعداد پروژه‌ های NFT 

در هفته گذشته، موسسه تحقیقات بلاک چینIOHK، تعداد کل پروژه‌ های NFT در شبکه کاردانو را 5549 عدد اعلام کرده است که در حال حاضر این تعداد به 5656 پروژه افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 107 واحدی در تعداد پروژه‌ ها می باشد. افزایش تعداد آثار هنری NFT و پروژه‌ های ایجاد شده با رشد شبکه کاردانو در ارتباط می باشد که در مقایسه درحال حاضر در مجموع 80300 مجموعه NFT در بلاک چین اتریوم وجود دارد که سالانه افزایش یافته است.

همچنین فروش NFTهای کاردانو تا ماه آوریل 2022 به 27 میلیون دلار رسیده است. در زمان انتشار کاردانو با ارزش بازار حدود 17.98 میلیارد دلار، در رتبه 8 بازار قرار داشته و سهم 1.35 درصدی از بازار را در اختیار دارد. هر واحد از کاردانو هم اکنون با قیمت 0.532723 دلار معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 392.93 میلیون دلار می باشد و قیمت کاردانو در 24 ساعت گذشته 0.87 درصد افزایش یافته است.
 

تگ ها