رشد 124 درصدی اتریوم کلاسیک در 2 هفته گذشته

رشد 124 درصدی اتریوم کلاسیک در 2 هفته گذشته
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تقریباً شش سال پیش در جولای 2016 یک هارد فورک اتریوم برای مقابله با هک DAO استفاده شد. این فورک خاص باعث شد که زنجیره به دو بخش تقسیم شود و یک دارایی دیجیتال جدید به نام اتریوم کلاسیک بوجود آورد و اکنون سال ‌هاست که هر دو زنجیره با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار، PoW همزیستی داشته ‌اند، براساس نظر معامله گران احتمالا با انجام پروژه ادغام، ماینرهای Ethash PoW به استخراج اتریوم کلاسیک منتقل خواهند شد.

اتریوم کلاسیک از آغاز راه اندازی تاکنون شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است. در واقع، همزمان با اعلام زمان راه اندازی پروژه ادغام، ارزش اتریوم کلاسیک به همراه اتریوم افزایش یافته است. برای مثال پس از اعلام آخرین زمان ادغام، در طی دو هفته گذشته، در عین افزایش هش ریت شبکه؛ اتریوم کلاسیک بیش از 124 درصد افزایش یافته است.

قیمت اتریوم نیز در دو هفته شاهد افزایش 45.7 درصدی بوده است. با این حال، علیرغم افزایش 124 درصدی اتریوم کلاسیک، این ارز همچنان 34 درصد کاهش یافته که حدود 80 درصد کمتر از بالاترین رقم تاریخی با 167 دلار در هر واحد بوده است.

تغییر شبکه ماینر های اتریوم کلاسیک و تاثیرات آن بر هش ریت

اتریوم کلاسیک از الگوریتم مشابه اجماع اتریوم استفاده می کند و به نظر می‌رسد ماینرهای PoW که قبلاً اتریوم را استخراج می‌کرده اند، شروع به انتقال ماینینگ خود به اتریوم کلاسیک کرده ‌و اکنون در زنجیره اتریوم کلاسیک فعالیت می کنند. در اواسط جولای، همزمان با مشخص شدن زمان ادغام اولیه، هش‌ ریت اتریوم کلاسیک 17.39 تراهش بر ثانیه بوده که امروز 20 درصد بالاتر و به 20.88 تراهش بر ثانیه رسیده است.

با راه اندازی پروژه ادغام، اتریوم از اثبات کار، PoW به اثبات سهام، PoS منتقل خواهد شد که احتمالا این اقدام برای هش اتریوم کلاسیک نیز سودمند خواهد بود. از سوی دیگر؛ علیرغم افزایش هش ریت اتریوم کلاسیک، هش ریت اتریوم به طور قابل توجهی بزرگتر از هش اتریوم کلاسیک می باشد.

اتریوم کلاسیک در این هفته به بالاترین میزان هش ریت خود یعنی 21.41 ترا هش بر ثانیه رسیده و به بالاترین حد ثبت شده در سال گذشته نزدیک شده است. بالاترین هش ریت اتریوم کلاسیک در تاریخ 7 می 2021 برابر با 28.53 تراهش بر ثانیه بوده است، طبق نظر کارشناسان، با سرعت افزایش کنونی هش‌ ریت اتریوم کلاسیک، احتمالا هش این ارز در آینده نزدیک از بالاترین رکورد خود عبور خواهد کرد.

برخی از مزایای اتریوم کلاسیک نسبت به اتریوم

میانگین کارمزدهای اتریوم کلاسیک بسیار ارزان ‌تر از میانگین کارمزدهای اتریوم است، برای مثال، میانگین کارمزد اتریوم در 28 جولای از 0.002 تا 3.31 دلار بوده است، در حالی که میانگین کارمزد اتریوم کلاسیک در همان بازه زمانی برابر با0.000096  تا 0.0031 دلار در هر انتقال بوده است.

همچنین استیبل کوین تتر بزرگترین جفت معاملاتی اتریوم کلاسیک بوده و 59.17 درصد از کل معاملات امروز اتریوم کلاسیک را به خود اختصاص داده است. پس از تتر، 20.82 درصد از کل معاملات اتریوم کلاسیک با وون کره انجام شده است و دلار آمریکا با داشتن 7.84 درصد، سومین جفت تجاری بزرگ اتریوم کلاسیک بوده است.