رفع معکوس معاملات لونا در صرافی Crypto.com

رفع معکوس معاملات لونا در صرافی Crypto.com
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Crypto.com پس از رفع مشکل اپلیکیشن موبایلی خود اکنون کاربران را از حالت انسداد خارج کرده و معاملات معکوس لونا را به حالت اولیه خود درآورده است. صرافی کریپتو دادت کام یکی از معدود صرافی های دیجتال بوده که معاملات لونا را در سقوط گسترده لونا و استیبل کوین UST باز نگه داشته است. با این حال، یک نقص فنی در اپلیکیشن موبایلی کریپتو دات کام باعث شد بسیاری از کاربران به طور لحظه ای با برداشت سود 30 تا 40 برابری از معاملات لونا خارج شوند.

در روز جمعه 13 می، کریپتو دات کام با تشخیص خطا در اپلیکیشن موبایلی خود به طور ناگهانی کاربران را از معامله منع کرد، همزمان کریس مارسالک، مدیر عامل صرافی کریپتو دات کام، جزئیات خطای ارسالی از طرف اپلیکشن را  ارائه کرده است، براساس اظهارات وی اپلیکیشن به مدت 59 دقیقه با اعلام قیمت های نادرست براساس خطا در سیستم باعث سوء استفاده برخی از کاربران از سیستم شده است. از این رو کاربران زیادی با قیمت های اشتباه خرید کرده اند و البته برخی نیز از این فرصت استفاده کردند تا از این مشکل حداکثر استفاده را ببرند، بدین ترتیب تمام معاملات در صرافی کریپتو دات کام از 13 می معکوس شد.

پس از بررسی در مورد شکست تجاری لونا، کریس مارسالک، مدیر عامل صرافی کریپتو دات کام در 15 می در وب سایت رسمی خود  اطلاع داد که همه حساب های کاربری دوباره فعال شده اند و معاملات لونا دوباره از سر گرفته شده است. صرافی دیجیتال کریپتو دات کام پس معکوس کردن تراکنش های لونا، برای جبران ضرر سرمایه گذاران آسیب دیده،  تعدادی از توکن های داخلی خود،Cronos را با ارزش 10 دلار به آنها ارائه کرده است.

اقدامات لونا در خصوص بهبود وضعیت آن

با سقوط بیش از 99 درصدی قیمت لونا، اعتبار سنجی بلاک چین ترا رسماً شبکه را با هدف جلوگیری از حملات حاکمیتی متوقف کرده و بلاک چین ترا هم اکنون رسما در ارتفاع بلاکی 7.603.700 متوقف شده است.
در حال حاضر اعتبار سنجی یا  validatorاکوسیستم ترا  تصمیم گرفته زنجیره ترا را متوقف کنند تا از حملات حاکمیتی به دنبال تورم شدید لونا و کاهش قابل توجه هزینه حمله جلوگیری نمایند. همچنین انتظار می رود اعتبار سنجی ها تنها پس از یک فاصله زمانی معیین برای غیرفعال کردن نمایندگی های بیشتر، شبکه را دوباره راه اندازی کنند که پس از از سرگیری بلاک تولید، نمایندگی‌ ها غیرفعال خواهند شد.

در حال حاضر یک رکود عمومی برای ارزهای دیجیتال وجود دارد و بسیاری از کوین ها یک چهارم ارزش خود را از دست داده ‌اند و به نظر می‌ رسد سرمایه ‌گذاران در حال حرکت به سمت سرمایه‌ گذاری امن ‌تر در میان بازار مالی فعلی هستند، با این حال لونا پتانسیل بازیابی را داراست و بسیاری از حامیان اکوسیستم ترا با افزایش ذخایر آن سعی در بهبود وضعیت آن دارند.
 

تگ ها