روسیه در حال توسعه Sandbox برای پرداخت های دیجیتال فرامرزی

روسیه در حال توسعه Sandbox برای پرداخت های دیجیتال فرامرزی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش رسانه ‌های روسی، مرکز صادرات روسیه REC، که یک موسسه دولتی است و وظیفه حمایت از صادرات روسیه را بر عهده دارد، اکنون در حال بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک رویکرد جایگزین برای تسویه حساب های بین المللی تحت تحریم می باشد.

این سازمان بر این باور است که راه اندازی سندباکس دیجیتال فرامرزی یک ابتکار امیدوارکننده است. هدف این پروژه ایجاد فرصت‌ هایی برای شرکت ‌های فین‌ تک برای پردازش پرداخت ‌ها با استفاده از ابزارهای مالی دیجیتال به نمایندگی از صادرکنندگان و واردکنندگان روسی می باشد.

سندباکس پی پال یا هر گزینه پرداخت دیگر یک محیط آزمایشی مجازی مستقل است که محیط خدمات پی پال یا هر گزینه پرداخت دیگر را شبیه سازی می کند که می توان برای پرداخت های بین المللی و دیجیتال از آن استفاده نمود.
به گفته ورونیکا نیکی شینا، رئیس مرکز صادرات روسیه REC، در مجمع بین ‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ، این سازمان در حال توسعه سیستم پرداخت جایگزینی است که امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال را برای تمامی کاربران فراهم می نماید. طبق توضیحات وی؛ این موسسه هم اکنون در مرحله آزمایشی و بررسی دقیق امکان تبدیل شدن به یک سندباکس دیجیتال برای استفاده آزمایشی از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌ های فرامرزی می باشد.

به نقل از رسانه تاس، رئیس مرکز صادرات روسیه افزود که این موسسه برای توسعه و بهبود سندباکس از نمایندگان شرکت‌ های فین‌ تک و نهادهای نظارتی درخواست همکاری کرده است، همچنین در خصوص اقدامات نظارتی با بانک مرکزی روسیه و ناظر مالی کشور، Rosfin monitoring، همکاری خواهند نمود. براساس اظهارات رئیس مرکز صادرات روسیه، بدون این شرکت کنندگان، ایجاد تمام لایه های پرداخت های دیجیتال غیرممکن خواهد بود.

توسعه سندباکس نظارتی و امکان پرداخت سریع و ایمن

رئیس مرکز صادرات روسیهREC ، بر اهمیت ساخت یک سند باکس نظارتی به منظور شناسایی تمامی خطرات احتمالی از نظر مقررات و فن آوری تاکید کرده است، وی معتقد است که این امر همچنین امکان انجام پرداخت هایی ایمن و سریع را در آینده فراهم می نماید.

این اقدام پس از تغییر موضع بانک مرکزی روسیه در خصوص ارزهای دیجیتال صورت گرفته است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حتی پیش از آغاز تهاجم نظامی کشور روسیه به اوکراین تاکید به تنظیم قوانین دیجیتال و تسهیل پرداخت های دیجیتال در معاملات تجارت خارجی داشته که بانک مرکزی با این امر مخالف بوده است؛ با این حال با افزایش فشار تحریم های همه جانبه و قطع پرداخت های بانک مرکزی از سوئیفت، بانک مرکزی موضع خود را تغییر داده است.

با این حال؛ با وجود تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال، اکثر موسسات روسی موافق تثبیت روبل به عنوان تنها ارز قانونی در داخل روسیه می باشند. در اوایل هفته، اعضای دومای ایالتی، مجلس سفلی پارلمان، پیش نویس قانونی را تصویب کردند که استفاده از ارز دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت ممنوع کرده است، با این حال برای استثناهای پیش بینی شده در قوانین فدرال تخفیف هایی در نظر گرفته شده است.
 

تگ ها