روسیه، سومین کشور استخراج کننده ارز دیجیتال

روسیه، سومین کشور استخراج کننده ارز دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس آمارهای دولتی، روس ها 16.5 تریلیون روبل (214 میلیارد دلار) رمز ارز دارند. با توجه به عدم شفافیت در قوانین ارز دیجیتال روسیه، انتظار برآوردها محافظه کارانه خواهند بود. با این حال روس ها 12 درصد از رمزارز جهانی را در اختیار دارند. طبق گزارش بلومبرگ، روس ها حدود 12 درصد از کل دارایی های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان را در اختیار دارند. به گفته دو منبع نزدیک به کرملین، تخمین‌های موجودی ارز دیجیتال با مطالعه آدرس‌های IP برخی از برجسته‌ترین کاربران مبادلات ارزهای دیجیتال کشور روسیه و همچنین چند نقطه داده دیگر ایجاد شده است. تجزیه و تحلیل دارایی‌های ارز  دیجیتال اتباع روسیه به منظور درک بهتر بازار ارز دیجیتال و تهیه پیش‌نویس قوانین جدید در حال انجام است. به گزارش سرویس خبری تاس، روس‌ها در دسامبر 2021 تقریباً 5 تریلیون روبل ارز دیجیتال داشتند. آخرین تخمین از دارایی‌های کریپتو افزایش قابل توجهی نسبت به آماری است که آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازارهای مالی مجلس نمایندگان در ماه دسامبر به اشتراک گذاشته بود. بر اساس گزارش رسانه خبری محلی تاس، روس ها در دسامبر 2021 دارای 5 تریلیون روبل ارز دیجیتال بودند.
این تخمین ها در حالی صورت می گیرد که روسیه در تلاش برای ایجاد قوانین ارز دیجیتال است. طی چند روز گذشته، واکنش‌های متفاوتی به تلاش بانک مرکزی برای ممنوعیت رمزارزها در کشور وجود داشته است، به طوری که رئیس‌جمهور سابق، دیمیتری مدودف، گفت که این ممنوعیت بیشتر از سود ضرر خواهد داشت. 

حرکت پوتین برای تنظیم رمزارزها

بانک مرکزی روسیه اخیراً ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده بود، اما دولت روسیه روند تنظیم برنامه ای برای اجرای محدودیت های ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است. بانک مرکزی فکر می‌کند که ارزهای دیجیتال باید توسط یک چارچوب نظارتی و محدود اداره شوند، همانطور که در این نقشه راه مشخص شده است. این تغییر رویکرد پس از درخواست پوتین برای دستیابی به توافق بر سر این موضوع اتفاق افتاد. به تشخیص وی سرمایه گذاری روی بیت کوین به دلیل نوسانات خود دارای ریسک بسیاری است اما از آنجایی که روسیه می‌تواند برق ارزان‌ قیمت تولید کند، استخراج ارز دیجیتال مزیت رقابتی قابل توجهی را برای روسیه فراهم خواهد کرد و روسیه همچنان سومین کشور بزرگ استخراج ارز دیجیتال باقی خواهد ماند. دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه، که اکنون به عنوان معاون رئیس شورای امنیت فعالیت می کند استدلال می‌کند که ممنوعیت بیت‌کوین و ارز دیجیتال می‌تواند نتیجه معکوس بدهد و راههای غیر قانونی معاملات و استخراج افزایش می یابد.

تگ ها