افزایش کیف پول های غیر فعال بیت کوین در روسیه

افزایش کیف پول های غیر فعال بیت کوین در روسیه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

وقتی صحبت از پذیرش ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، روسیه در خط مقدم بحث در مورد مقررات قرار دارد. برآوردها نشان می‌دهد که این کشور ممکن است از مالیات تراکنش‌های ارز دیجیتال سود زیادی ببرد. با این حال، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که شهروندان روسی عجله‌ای برای شرکت در مارکت ارز دیجیتال ندارند، به گزارش کومرسانت، سرمایه گذاران روسی تمایل بیشتری در سرمایه‌گذاری بلندمدت ارزهای دیجیتال دارند، اگرچه مقررات نامفهوم مارکت نیز در ممانعت از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال نقش بسزایی دارند.
نیکیتا سوشنیکوف Nikita Soshnikov ، مدیر صرافی ارزهای دیجیتال آلفاکش، اشاره می کند که درصد کیف پول های غیر فعال بیت کوین در یک سال و نیم گذشته در حال افزایش است و روسیه از نظر این آمار در بین پنج کشور برتر قرار دارد. بر اساس برآوردهای MEXC، بیش از 80 درصد از کیف پول های کاربران روسی هیچ فعالیتی برای مدت حداکثر چهار ماه گذشته نداشته اند. در حالی که در همان زمان، 68 درصد کاربران حداقل سه بار در سال حساب های خود را چک می کرده اند که این بدین معنی ست که رمز عبور خود را گم نکرده اند. آندری گوسف Andrei Gusev، شریک اجرایی بورنیوس روسیه بیان کرد که عدم تحرک کاربران روسی نشان می دهد که روس ها ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله ای برای پرداخت نمی دانند، بلکه تمایل دارند آنها را برای ثروتمند شدن خود در مدت زمان طولانی نگه دارند در همین حال، رومن نکراسوف، بنیانگذار بنیاد ENCRY معتقد است که استراتژی متمرکز بر انباشت دارایی های رمزارز بلندمدت، در چند سال گذشته در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است. نکراسوف فکر می‌کند که بسیاری از روس‌ها از جمله اولین دارندگان بیت‌کوین هستند یا در پنج سال اخیر به ارز مجازی علاقه مند شده اند و هیچ قصدی برای فروش ندارند.

لایحه روسیه برای تنظیم ارزهای دیجیتال

یک سری قوانین پایه برای ارزهای دیجیتال در روسیه تصویب شده اند ولی در مورد مقررات جامعتر ارزهای دیجیتال، روسیه هنوز در آغاز مسیر می باشد. تا 18 فوریه، دولت روسیه و بانک مرکزی روسیه پس از برنامه ریزی اولیه به دنبال ایجاد قوانینی برای کنترل گردش ارزهای دیجیتال در کشور خواهند بود. علاوه بر این، وزارت دارایی در حال بحث در مورد مالیات بر درآمد حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال نیز هست. در نهایت، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که حتی پس از تبدیل این لایحه به قانون، روس‌ها در افشای دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود مردد خواهند بود تا از حریم خصوصی خود محافظت کنند. همانطور که جانیس کیوکولیس Jānis Kivkulis استراتژیست ارشد EXANTE می گوید، ارزهای رمزپایه در روسیه کوه یخی باقی خواهند ماند که نه دهم آن از دید پنهان است.
 

تگ ها