روند نزولی لایت کوین پس از نوسانات صعودی یکماهه

روند نزولی لایت کوین پس از نوسانات صعودی یکماهه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

لایت کوین که از زمان پایین‌ ترین قیمت 14 ژوئن خود تا کنون روند صعودی داشته بشدت کاهش یافته و با تصحیح نزولی شدیدی روبرو شده است. به گفته تحلیلگران در چند روز آینده این امکان وجود دارد که ارز به سمت پایین ترین سطح سالانه خود سقوط کند. قیمت لایت کوین در 24 آگوست به 65.80 دلار رسید. با این حال، نتوانست سطح مقاومت اصلی را بشکند و از آن زمان تاکنون کاهش یافته است. قیمت لایت کوین در حال حاضر 61.50 دلار می باشد.

در حال حاضر، لایت کوین در تلاش است تا بالای سطح حمایت اصلاحی فیبوناچی 0.5 در 53.20 دلار باقی بماند. اگر قیمت لایت کوین به زیر سطح حمایت اصلاحی ذکر شده کاهش یابد، احتمالا تا سطح حمایت بعدی در 47 دلار کاهش خواهد یافت.

ارز دیجیتال لایت کوین توسط چارلی لی، کارمند سابق گوگل که ایده ایجاد یک نسخه سبک تر از بیت کوین را داشت، ایجاد شد. در حال حاضر، لایت کوین جایگاه خود را در بین 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار حفظ کرده و از قیمت حدود 4 دلار در سال 2013 در سپتامبر 2018 توانست به قیمت حدود 54 دلار برسد.

به گفته تحلیگر ارزهای دیجیتال CryptoFaibik؛ لایت کوین پس از خروج از خط مقاومت نزولی خود تا 130 دلار افزایش خواهد یافت. با این حال، این خط روند فقط در نمودار لگاریتمی قابل مشاهده است. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی،RSI روزانه نزولی است و از یک خط حمایت صعودی شکسته شده و سپس به زیر نماد نزولی 50 رسیده است. با وجود اینکه لایت کویت تاکنون تلاش های زیادی برای شکستن این خط روند انجام داده است، خارج شدن ارز از این سطح قطعی نخواهد بود.

لایت کوین و ارز مشابه آن بیت کوین ماه آگوست را درصورتی به پایان رساندند که به ترتیب 5 و 12 درصد کاهش داشتند و با توجه نوسانات خود در سه روز اول سپتامبر به نظر می رسد این دو ارز شاهد نوسانات بسیاری در این ماه خواهند بود. قیمت بیت کوین در حال حاضر نسبت به 24 ساعت گذشته 1.24 درصد کاهش یافته است.

تجزیه و تحلیل قیمت لایت کوین

با مشاهده تعداد موج های نزولی کنونی در نمودار به تحلیل کارشناسان ارز دیجیتال لایت کوین از زمان پایین ترین سطح خود در ژوئن، یک ساختار اصلاحی A-B-C را تکمیل کرده که امواج A:C دقیقا نسبت 1:1 داشتند که در چنین ساختارهایی رایج است. علاوه بر این، موج C به یک مورب انتهایی تبدیل شده و شکل یک روند صعودی را بخود گرفته است. 

بدین ترتیب، قیمت یک حرکت نزولی جدیدی را آغاز خواهد کرد و موج A این کاهش را تکمیل خواهد نمود. بنابراین، جهش مداوم احتمالا بخشی از موج B است که می تواند نزدیک به سطح اصلاحی فیبو ناچی 0.5 در 58.70 دلار خاتمه یابد.