شکست روند نزولی 12 هفته ای بیتکوین و آغاز حرکت صعودی این ارز دیجیتال

شکست روند نزولی 12 هفته ای بیتکوین و آغاز حرکت صعودی این ارز دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بیت کوین با یک قیمت صعودی 11 درصدی در روز جمعه، قیمت روز را با 41600 دلار بست. اگرچه شنبه شاهد 0.6% کاهش قیمت این ارز دیجیتال بودیم، اما بازار این رمز ارز در روزهای یکشنبه و دوشنبه روند صعودی خود را ادامه داد.لارک دیویس یوتیوبر ارز دیجیتال بیان کرد که این قیمت صعودی، روند نزولی آخر هفته پیش را که از اواسط نوامبر 2021 شروع شده بود شکسته است. توییت او در مورد این موضوع نشان می دهد که این شکست روند می تواند آغاز رشد دوباره بیت کوین باشد.

تحلیل قیمت بیت کوین

با وجود ترس از افزایش قیمت ناگهانی که باعث کاهش نقدینگیliquidity می‌شود، مارکت ارزهای دیجیتال تا سال 2022 شروعی پر تنش داشته و بیت کوین 30 درصد از ارزش خود را از زمان رسیدن به سقف قیمتی اخیر خود از دست داده است. نقطه عطف این رشد قیمت دوباره بیت کوین 23 ژانویه بوده که شروع به افزایش قیمت کرده است. شاخص ترس و طمع، در همین بازه زمانی از 20، به 45 در زمان انتشار این خبر رسیده است. خریداران بیت کوین قیمت این ارز را از 37300 دلار به 41800 دلار رساندند.

آینده بیت کوین

اخیرا السالوادور، بعنوان یک کشور مستقل، داد و ستد با بیت کوین را قانونی اعلام کرد. شایعات حاکی از آن است که کشورهای دیگر از آمریکای لاتین نیز در پی اقدام اخیر السالوادور شروع به قانونگذاری و تصویب قوانین جدید ارز دیجیتال خواهند کرد. پاناما، پاراگوئه و گواتمالا کشورهایی هستند که در تلاش برای قانونی کردن تجارت ارز دیجیتال هستند. آرژانتین هم بصورت نامحسوس در پی گسترش بازار ارز دیجیتال قوانینی را در جهت تسهیل تجارت ارز دیجیتال تصویب خواهد کرد. همچنین خبرهای مهم و سری در مورد یک ایالت در ایالات متحده وجود دارد که قرارداد تصویب بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی نیز تصویب خواهد کرد. هنوز نامی از این ایالت برده نشده است. دنیس پورتر، مجری پادکست Smart People Sh*t، به 60000 دنبال کننده خود در توییتر گفت که اگر یک ایالت BTC را به عنوان ارز قانونی اعلام کند، قیمت بیت کوین به 100000 دلار خواهد رسید. پورتر افزود در پی قانونی شدن ارز دیجیتال در یک ایالت، ایالتهای دیگر نیز این کار را انجام خواهند داد، و بدین ترتیب در یک بازه زمانی کوتاه بیت‌کوین به 1,000,000 دلار خواهد رسید. تحلیلگران افزایش قیمت بیت کوین به 100,000 دلار را  تا حدودی قابل دستیابی می دانند، اما گامی بیش از حد بزرگ بنظر می رسد و  نیاز به بازه زمانی بیشتری خواهد داشت.

تگ ها