اعلام آمادگی ژاپن برای عرضه ی ارز دیجیتال ملی

اعلام آمادگی ژاپن برای عرضه ی ارز دیجیتال ملی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

بزرگترین بانک ژاپن، بانک معتمد میتسوبیشی UFJ، یک استیبل کوین وابسته به ین را منتشر خواهد کرد. Nikkei در 7 فوریه گزارش داد این بانک در پی رایج کردن اوراق بهادار دیجیتال و بهبود زمان تسویه حساب و کاهش هزینه ها تصمیم گرفته است یک استیبل کوین وابسته به ین را ایجاد کند. . این بزرگترین پیشرفت از نظر مشارکت سیستم بانکی ژاپن با ارزهای دیجیتال است که می تواند بلافاصله تسویه شود. با رایج کردن اوراق بهادار دیجیتالی می‌توان آنها را در بخش‌های کوچک معامله کرد و این پیشرفت بزرگی نسبت به سیستم های فعلی ست که در آن تسویه حساب می تواند تا دو روز هم طول بکشد. 
طبق این گزارش ارزهای دیجیتال از سال 2023 در بازار معاملات دیجیتال اوراق بهادار SBI Holdings و گروه Sumitomo Mitsui Financial  استفاده خواهند شد. انتظار می‌رود که استیبل کوین که ماهیتش شبیه به جی پی ام کوین( JPM Coin ) جی پی مورگان است، می تواند میلیون‌ها دلار در هزینه و زمان صرفه‌جویی کند. اواخر سال گذشته، فاش شد که ژاپن می خواهد تعداد استیبل کوین های خصوصی مانند USDT را کاهش دهد. این حرکت مشابه چیزی است که سایر کشورها روی آن تمرکز می کنند، زیرا استیبل کوین ها به عنوان یکی از بزرگترین نگرانی ها برای تنظیم کننده های مالی هستند.

آینده استیبل کوین و مقررات CBDC

حرکت سیستم بانکی ژاپن به سمت انتشار استیبل کوین نشانه همگام بودن ژاپن با تحولات در سراسر جهان است. اکنون چندین کشور با هدف محدود کردن تأثیر ارزهای دیجیتال، روی CBDC کار می کنند. استیبل کوین ها به عنوان یک تهدید برای ارزهای ملی تلقی می شوند، به همین دلیل تقلا برای ایجاد مقررات پیرامون آن، از جمله از سوی آژانس خدمات مالی ژاپن، وجود داشته است. وزارت خزانه داری ایالات متحده نیز به مقررات استیبل کوین اشاره کرده است و احتمالاً در سال جاری قوانینی را ارائه خواهد کرد. 2022 سال مقررات و محدودیت ها خواهد بود، زیرا ارز دیجیتال محبوب تر خواهد شد. اکثریت کشورهای جهان مشتاق تجارت ارز دیجیتال هستند، اما نمی‌خواهند که اهمیت ارزهای ملی کاهش یابد. از این رو در پی تصویب قوانین ارز دیجیتال برای تسهیل تجارت کریپتو می باشند.

تگ ها