رونمایی از قابلیت نمایشNFT در پروفایل فیس بوک

رونمایی از قابلیت نمایشNFT در پروفایل فیس بوک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

متا از 2 جولای به برخی از سازندگان NFT در ایالات متحده اجازه داده است تا توکن ‌های غیرقابل تعویض خود را در آواتار‌های پروفایل فیسبوک خود عرضه کنند. فیس بوک قدیم، متا با افزودن گزینه کالکشن های دیجیتال در نمایه کاربران منتخب امکان نمایش NFTدر پروفایل فیسبوک را برای کاربران فراهم کرده است. مدیر محصول متا، ناودیپ سینگ، از بروزرسانی اخیر متا در توییتر خبر داده است.

کاربران همچنین می ‌توانند NFT های خود را به پست‌ های فیس ‌بوک تبدیل کنند و کاربران دیگر، مشابه دیگر پست های پلتفرم به آن واکنش نشان دهند. علاوه بر آن، کاربران هم اکنون می‌ توانند کیف پول ‌های ارزهای دیجیتال خود را به پروفایل ‌های فیسبوک خود متصل کنند.

متا در ابتدا NFT ها را در بلاک چین های اتریوم و پالیگان فعال خواهد کرد و برنامه هایی برای اضافه کردن پشتیبانی از سولانا و فلو نیز خواهد داشت. جزئیات بیشتری در خصوص ویژگی های جدید NFT متا ارائه نشده است.

گسترش خدمات وب3 با متا

به گفته مارتین برایانت، مشاور فن آوری و رسانه، با اعلام این خبر، متا علنا در مسیر گسترش خدمات خود در وب 3 گام نهاده است و این امر به ویژه با توجه به اینکه متا اخیراً تغییرات آزمایشی در گروه ‌های فیس ‌بوک خود آغاز کرده است تا آنها را بیشتر شبیه Discord کند، بسیار مهم خواهد بود.

پیش از این، متا در ماه می شروع به انتشار NFT در اینستاگرام برای برخی از سازندگان در تعداد کمی از کشورها کرده است. NFT ها را می توان به اشتراک گذاشت و سازنده آنرا تگ کرد. اینستاگرام هیچ هزینه ای برای به اشتراک گذاری NFT دریافت نمی کند. کلکسیونرها همچنین می توانند NFT های خود را به عنوان برچسب واقعیت افزوده به اشتراک بگذارند.

به گفته آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام راه اندازی ویژگی هایNFT جدید در اینستاگرام تأثیر زیادی بر اقتصاد این پلتفرم گذاشته است.

تغییرات اخیر متا

فیس بوک پلتفرمِ متعلق به متا شروع به ارائه یک زبان طراحی جدید برای گروه های خود کرده است. در حالی که کاربران انتظار دارند شرکت بزرگی مانند فیس بوک در طراحی خود خلاقیت به خرج دهد، با این حال ظاهر جدید گروه ها چیزی جز نسخه اصلاح شده اپلیکیشن Discord نیست.

اولین چیزی که در طراحی جدید مشاهده می شود، رنگ بنفشی است که با رنگ آبی همیشگی فیس بوک فاصله زیادی دارد. همچنین، یک نوار کناری تراز چپ اضافه شده است که گروه ها را فهرست می کند. همچنین کاربران می توانند برای دسترسی آسان تر به گروه ها آنها را پین کنند.

کانال ‌ها، مکالمات صوتی و چتی و رویدادها نیز تقریبا شبیه پلتفرم مسنجر و Discord است. البته تغییرات هنوز به طور گسترده در دسترس نیست. با این حال براساس اظهارات سخنگوی متا، کاربران در ماه ‌های آینده طراحی جدیدی را دریافت خواهند کرد.

فیسبوک در ماه های اخیر در قلب تغییرات بوده است. متا می خواهد فیس بوک را به نسخه آمریکایی TikTok چینی تبدیل کند. سایر پلتفرم ‌های متا مانند اینستاگرام نیز بسیار شبیه به TikTok عمل می کند.

ایده تبدیل فیسبوک به ترکیبی از Discord و TikTok مدتی است که در متا آغاز شده است. این مفهوم کمی مبهم به نظر می رسد و احتمالا باعث سردرگمی کاربران خواهد شد. فقدان هویت مستقل متا ممکن است کاربران پلتفرم را مایوس کند.
 

تگ ها