سختی استخراج بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید!

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید!
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

سختی استخراج بیت کوین بعد از افزایش بیش از 6 درصدی به بالاترین حد خود رسیده است. به عبارت دیگر، سختی استخراج بیت کوین(BTC) به میزان بی سابقه ای می رسد که منعکس کننده رشد قوی شبکه و چالش های نصف شدن آینده است.
شبکه بیت کوین(BTC) شاهد افزایش قابل توجهی در سختی استخراج بیت کوین بود و با عبور از 72 تریلیون در ارتفاع بلوک 822528 رکورد جدیدی را در تاریخ ثبت کرد. افزایش 6.98 درصدی نسبت به سطح قبلی خود نشان دهنده شتاب در عملیات استخراج در سرتاسر جهان و استقرار منابع محاسباتی قدرتمندتر در صنعت است، چون ماینرها برای رویداد هاوینگ آتی آماده می شوند. پیش بینی می شود تنظیم سختی بعدی در 5 ژانویه 2024 انجام شود که این امر باعث می شود تا قیمت بیت کوین تحت تاثیر قرار بگیرد.
افزایش رقابت بین ماینرهای بیت کوین
افزایش سختی ماینینگ بیت کوین همزمان با افزایش هش ریت شبکه بیت کوین است که در میانگین متحرک هفت روزه بیشتر شده است. افزایش اخیر در سختی استخراج بیت کوین و هش ریت، نشانه ای از قوی بودن و بلوغ شبکه Bitcoin است. این امر بر انعطاف پذیری شبکه و توانایی آن برای جذب سرمایه گذاری های قابل توجه در زیرساخت های استخراج، علیرغم نوسانات بازار تاکید می کند.
 با این حال، این تشدید همچنین چالش هایی را برای ماینرهای شخصی ایجاد می کند که در حال حاضر به دلیل افزایش سختی، با رقابت شدید و پاداش های بالقوه کمتری روبرو هستند. افزایس سختی می تواند به دلیل افزایش قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج بلاک های بیت کوین منجر به کاهش پاداش برای این ماینرها شود.
این تغییرات در آستانه نصف شدن بیت کوین یا هاوینگ بیت کوین پیش بینی شده رخ می دهد، رویدادی کلیدی در اکوسیستم بیت کوین که انتظار می رود تقریبا چهار ماه دیگر رخ می دهد. هاوینگ، فرایندی که پاداش استخراج بلوک های جدید را به نصف کاهش می دهد، بخشی جدایی ناپذیر از مکانیسم کاهش تورم بیت کوین است که برای کنترل تورم و تقلید افزایش رزش ناشی از کمبود ماشبه فلزات گرانبها مانند طلا طراحی شده است.