سرقت 625 میلیون دلاری از پل رونین Axie Infinityتوسط هکرهای کره شمالی

سرقت 625 میلیون دلاری از پل رونین Axie Infinityتوسط هکرهای کره شمالی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده در روز پنجشنبه، 14 آوریل هکرهای کره شمالی را به سرقت بیت کوین به ارزش بیش از 600 میلیون دلار از سرویس مرتبط با بازی محبوب دیجیتال بازی برای کسب درآمدِ Axie Infinity مرتبط کرده است.

اگرچه هیچ کس به طور علنی این هک را برعهده نگرفته است، اما وزارت خزانه داری ایالات متحده آدرس ارز دیجیتالی استفاده شده توسط هکرها را متعلق به سازمان هک کره شمالی "لازاروس" شناسایی کرده است.

بر همین اساس، وزارت خزانه داری از اضافه شدن آدرس کیف پول اتریوم جدید به لیست افراد تحریم شده مرتبط با گروه لازاروس خبر داده است. این همان آدرس کیف پولی است که اسکای ماویس، بنیانگذار Axie Infinity، در اواخر مارس به عنوان مهاجم رونین شناسایی کرده است.

Elliptic و Chainalysis، هر دو شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، تأیید کرده اند که آدرس کیف پول وزارت خزانه داری ایالات متحده با آدرس مورد استفاده در هک رونین یکسان می باشد.

افزایش فعالیت های جرایم سایبری

اف ‌بی‌ آی در خبری اعلام کرد: براساس تحقیقات  اف بی آی، گروه لازاروس و APT38، دو گروه هکر سایبری مرتبط با جمهوری دموکراتیک خلق کره، مسئول سرقت 620 میلیون دلاری اتریوم گزارش شده در 29 مارس 2022 می باشند. طبق بیانیه رونین، این شبکه قصد دارد تا پایان ماه آوریل پس از بررسی کامل اقدامات اخیر، مقررات امنیتی تنظیم شده و توسعه شبکه را ارائه دهد.

هک مارس پروژه بلاک چین رونین یکی از بزرگ ‌ترین هک ‌ها در تاریخ دنیای ارزهای دیجیتال بوده که نگرانی ‌های جدی را در مورد امنیت در این بخش را ایجاد کرده است که اخیراً به دلیل تأیید افراد مشهور و چشم ‌انداز ثروت نامحدود مورد توجه عموم قرار گرفته است.

لازاروس در سال 2014 زمانی که متهم به هک کردن سونی پیکچرز انترتینمنت در تلافی فیلم طنز "مصاحبه" که به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی توهین می کرد، به شهرت رسید. علاوه بر این، متهم به دست داشتن در حملات باج افزاز «WannaCry» و به خطر انداختن بانک های خارجی و حساب های کاربران، شده است.

به گفته سخنگوی وزارت خزانه داری: کره شمالی به فعالیت ‌های غیرقانونی سایبری برای تأمین بودجه برنامه ‌های موشک ‌های بالستیک و سلاح‌ های کشتار جمعی خود متکی است تا از تحریم ‌های سخت ‌گیرانه ایالات متحده و سازمان ملل سرپیچی کند.

محبوبیت Axie Infinity در جنوب شرق آسیا

Axie Infinity در کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند فیلیپین به عنوان بازی برای کسب درآمد، P2E محبوب شده است که به کاربران اجازه می‌ دهد ارزهای دیجیتال را از طریق بازی کردن کسب کنند.

بازیکنان اختصاصی در حال حاضر هر ماه هزاران دلار با بازی Axie درآمد دارند و این سایت به سرعت توسعه یافته و در ماه آگوست به نزدیک به 2 میلیون کاربر فعال رسیده است و هم اکنون حدود 40 درصد از بازیکنان امروزی Axie در فیلیپین قرار دارند.

اسکای ماویس نیز پس از هک اخیر متعهد به بازپرداخت پرداخت ‌های دزدیده شده  است و اخیراً 150 میلیون دلار از کنسرسیومی از سرمایه ‌گذاران با کمک پلتفرم ارزهای دیجیتال بایننس جمع ‌آوری کرده است.