سرمایه گذاری در متاورس و میم ها

سرمایه گذاری در متاورس و میم ها
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

اقتصاد دیجیتال در حال ایجاد نوع جدیدی از سرمایه گذاری است. از بلاک چین تا ظهور ارزهای دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز و NFTها از جمله این سرمایه گذاری هاست، معامله گران امروزی در یک تجارت دگرگون شده و بسیار متفاوتتر از گذشته فعالیت می کنند و مرز بین الگوهای رفتاری و ابزارهای مالی به طور فزاینده ای پیچیده است.

به عنوان مثال، ارزهای دیجیتال «میم» مانند Dogecoin (DOGE) و سهام «میم» مانند Gamestop به لطف حمایت پرشور نسلZ در سال گذشته به اوج جدیدی رسیده اند. متاورس قرار است فناوری‌های زنجیره بلاکی را برای ایجاد برنامه های کاربردی کاملاً جدید، مانند بازیهایی با تکیه بر اقتصاد خود بازی و دارایی‌های غیرقابل تعویض با بازده، مانند اقلام پوشیدنی یا آواتار، ترکیب کند.

برای کاربران دیجیتال، متاورس اکوسیستم جدیدی را ایجاد خواهد کرد که در آن سرمایه‌گذاری و تجارت اینترنتی معمول خواهد بود.

قدرت مالی میم ها

نسل Z علاقه شدیدی به داشتن سواد مالی بیشتر از نسل‌های قبلی نشان می‌دهد. بیش از 80 درصد از نسل Z (افرادی که پس از سال 1996 متولد شده اند) برای اطلاعات مالی به خانواده متکی هستند، اما به دلیل تغییر سریع ماهیت تجارت جهانی، توصیه های نسل های قدیمی کاملا منسوخ شده و اغلب برای بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل اعمال نیز هست.

طبق داده‌های اخیر Tallo، 38 درصد از نسل Z از TikTok مشاوره مالی دریافت می‌کنند و احتمالاً در آینده نزدیک برای دریافت مشاوره در مورد پس اندازهای بلندمدت و کوتاه مدت به این پلتفرم مراجعه خواهند کرد.

در طول سال گذشته رسانه های اجتماعی به منابع ارزشمند آموزش مالی برای نسل Z تبدیل شده اند و این امر منجر به رشد فزاینده تجاری سرمایه گذاری های سهام میم، مانند GameStop و AMC و همچنین ارزهای دیجیتال مانند Dogecoin و Shiba Inu (SHIB) شده است. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اشتیاق به سهام میم برای سرمایه‌گذاران جوان ثابت باقی خواهد ماند و توجه آنها به سمت متاورس همیشگی خواهد بود.

ظهور متاورس

از آنجایی که متاورس مبنای انواع جدید اقتصادهای دیجیتالی را فراهم خواهد کرد، به عنوان ابزار اصلی برای هدایت سرمایه گذاری ها تبدیل خواهد شد که نمونه های آنرا با NFT ها و کاربرد آن در هنر و محصولات کلکسیونی بیشتر خواهیم دید. یک مثال برجسته براین ادعا Bored Ape Yacht Clubاست. مجموعه محدود هنر NFTهای “ape”که با فروش 200,000 دلاری به یک الگوی رفتاری تبدیل شده اند.

در ماه دسامبر2021،Bored Ape Yacht Club با آدیداس برای ایجاد اقلام پوشیدنی برای بازی های بلاک چین شریک شد و بلاک چین نقش اصلی در این مسیر متاورس داشته است. انواع بازی در صنعت گیمینگ، اقتصادهای دیجیتال غیرمتمرکزی هستند که در قالبی قابل درک پوشش داده شده اند.

بیشتر بازی ها دارای توکن‌های بومی برای خریدهای درون برنامه ای و تجارت بین گیمرها می باشند که از طریق استفاده از توکن ها، ریوارد می گیرند.
انواع گیم های صنعت گیمینگ برای کسب درآمد (P2E) مانند Axie Infinity و DeFi Kingdoms اکوسیستم‌های دارای رمز هستند و امور مالی، کار و تعامل اجتماعی را به هم متصل می‌کنند. کاربران با استفاده از گیم پلی مفاهیمی مانند مبادلات غیرمتمرکز و نقدینگی را یاد می گیرند و در نتیجه در این بخش نوظهور متاورس سرمایه گذاری می کنند.

ما در حال حاضر شاهد رشد باورنکردنی ابزارهای مالی منحصر به فرد با Axie Infinity هستیم که به حدود 10 میلیون گیمر رسیده است. هم اکنون متاورس در حال ایجاد یک سیستم اقتصادی آنلاین و موازی نیز می باشد. متاورس یک پدیده جهانی و شفاف ست که بلاک چین بعنوان کور (هسته مرکزی) آنست و انتظار می‌رود کاربران بیشتری مرزهای دیجیتال آنرا بپذیرند.
 

تگ ها