سقوط اقتصاد کریپتو به زیر 1 تریلیون دلار همزمان با کاهش قیمت بیت کوین

سقوط اقتصاد کریپتو به زیر 1 تریلیون دلار همزمان با کاهش قیمت بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز شنبه، 27 آگوست 2022 ارزش بازار جهانی تمام دارایی‌ های دیجیتال به زیر 1 تریلیون دلار کاهش یافت. با کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم به زیر سطوح حمایتی خود بیت ‌کوین برای اولین بار از اواسط جولای به زیر سطح 20 هزار دلاری سقوط کرد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال امروز در 28 آگوست کمی کمتر از 1 تریلیون دلار است و طی 24 ساعت گذشته 4 درصد کاهش یافته است. سقوط بازار ارزهای دیجیتال تقریبا بلافاصله پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست اقتصادی سالانه جکسون هول در روز جمعه اتفاق افتاده است.

براساس داده های کوین مارکت کپ، 20756 دارایی دیجیتال موجود در حال حاضر کمتر از یک تریلیون دلار ارزش دلاری دارند و بیت کوین هم اکنون 3.5 درصد و در 7 روز گذشته 4.5 درصد کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت 19968 دلار در هر واحد معامله می شود و به پایین ترین سطح روزانه خود رسیده است. اتریوم، دومین دارایی بزرگ دیجیتال نیز در روز گذشته 5.1 درصد کاهش یافت و ضرر هفتگی خود را به 8.8 درصد رسانده است.

سولانا و دوج کوین نیز بترتیب 5 و 3 درصد کاهش یافته اند. بزرگترین افت در بازار امروز شامل لیدو دائو با کاهش 11 درصدی، رادیکس 6.8 درصد و اتریوم کلاسیک6.9 درصد بوده است. با این حال قیمت اینترنت کامپیوتر، چیلیز، دیفای چین و متیک بین 2.3 تا 5.2 درصد افزایش داشته اند.

ارزش بازار تمام کوین های موجود در 14 آگوست 1.24 تریلیون دلار بوده که اکنون بسیار کمتر از آن است. در آن روز، بیت کوین از سطح 25 هزار دلاری عبور کرد و اتریوم توانست به بالای 2 هزار دلار در هر واحد برسد. از آن روز تاکنون میلیاردها دلار لیکوئید شده و در کمتر از دو هفته، بیش از 240 میلیارد دلار از بین رفته است.

ادامه روند نزولی مارکت بدلیل شایعات بازیابی بیت کوین صرافی Mt. Gox

رکورد نزولی روز گذشته در ارتباط با جلسه فدرال رزرو بوده و کاهش امروز بدلیل پیش بینی کارشناسان و شایعات رسانه های اجتماعی در خصوص فروش بیت کوین کاربران صرافی منحل شده Mt Gox است. Mt. Gox یک صرافی بیت کوین مستقر در ژاپن بوده و به طور ناگهانی فعالیت خود را متوقف کرده است.

به نظر می‌ رسد که بحران نقدینگی 24 ساعت گذشته عملکرد بازارهای نزولی را تشدید کرده است، که به شایعات تایید نشده مبنی بر اینکه وجوه Mt. Gox قرار است در 28 آگوست به طلبکاران عرضه شود، مربوط بوده است. Mt. Gox تقریباً ده سال پیش با صدها هزار بیت کوین منحل شد و پس از یک روند قانونی طولانی در مورد وجوه بازیابی شده، نوبواکی کوبایاشی، متولی صرافی در 6 جولای اعلام کرد که آماده پرداخت وجوه بازیابی شده به به طلبکاران است.

با وجود اینکه هیچ اطلاعات رسمی جدیدی در وب سایت اختصاصی مربوط به مراحل بازیابی وجوه بروزرسانی نشده است، با این حال، مشخص نیست که چرا شایعات فروش به این سرعت مورد توجه قرار گرفته است.