سودآورترین معامله گران جهانی بیت کوین در سوئیس

سودآورترین معامله گران جهانی بیت کوین در سوئیس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس مطالعات اخیر شرکت های تجزیه و تحلیل، سوئیس در حال حاضر سودآورترین معامله گران بیت کوین را در جهان دارد. در همین حال، فرانسه از نظر شاخص بهترین کشور تجارت بیت کوین به رتبه اول دست یافته است و جمهوری چک و بلژیک به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بر اساس مطالعه ‌ای که توسط invezz.com انجام شده است، اگرچه سوئیس با 1268 دلار سود به ازای هر سرمایه‌ گذار سودآورترین معامله‌ گران را دارد، اما در رتبه ششم است زیرا تنها 1.8 درصد از جمعیت آن در ارزهای دیجیتال سرمایه ‌گذاری کرده اند. جمهوری چک نیز مشابه سوئیس می باشد.

طبقه بندی کشورها براساس داده های شرکت های تحلیل داده

به استثنای چین و تایوان به دلیل در دسترس نبودن داده ها، این مطالعه بر روی 23 کشور در سراسر جهان متمرکز شده و فرانسه بعنوان بهترین کشور تجارت بیت کوین در نظر گرفته شده است. فرانسه از نظر درصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با 3.3 درصد در رتبه دوازدهم قرار دارد و از نظر افزایش سرانه بیت کوین با 275 دلار و سود بیت کوین با 13 دلار به ترتیب رتبه سوم و هشتم را به خود اختصاص داده است.

بسیاری از کشورهای دیگر در دسته بندی های خاص دیگری قرار گرفتند، از این میان فرانسه تنها کشوری است که در هر سه معیارِ درصد جمعیت سرمایه گذاری شده در ارزهای دیجیتال، سود بیت کوین به ازای هر سرمایه گذار و سود بیت کوین به ازای هر شهروند، بالاتر از میانگین قرار داشته است.

جمهوری چک و بلژیک به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم به عنوان بهترین کشورهای معامله کننده بیت کوین قرار گرفته اند. این مطالعه خاطرنشان کرد که اروپا، به طور کلی، در میان قاره های تجاری برتر قرار دارد، به استثنای کانادا، کشورهای اروپایی موفق به کسب شش رتبه برتر شدند.

هلند، سوئیس، آلمان، استرالیا، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، ژاپن، اوکراین، کره جنوبی و ایتالیا نیز به این فهرست راه یافتند. از دیگر کشورهای برجسته می توان به آرژانتین، ویتنام، لهستان، روسیه، تایلند، برزیل، ترکیه و هند اشاره کرد.

این مطالعه به‌جای هر شهروند، شاخص سود بیت‌کوین را برای هر سرمایه‌ گذار تغییر داد که نشان می دهد سوئیس به ‌طور محدود پس از جمهوری چک قرار دارد و داده های ارائه شده در هر دو کشور نشان دادند که معامله ‌گران فعال هر کدام 1268 دلار 1259 دلار درآمد دارند. برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله بیت کوین چیست در سایت ارز سنج را مطالعه کنید.