سوزاندن میلیون ها توکن لونا به امید افزایش قیمت

سوزاندن میلیون ها توکن لونا به امید افزایش قیمت
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنیانگذار ترافورم لبز، دو کوون درخصوص اقدام کاربران به توکن سوزی و کاهش تورم  به جامعه دیجیتال لونا نسبت به سوزاندن توکن های لونا هشدار داده است. روز دوشنبه، 23 می دو کوون در طی توییتی اظهار داشت که با بررسی طرح های متفاوت بهبود لونا، فکر می کنم ارسال توکن‌ ها به آدرس های متفاوت برای سوزاندن توکن‌ ها ایده خوبی نیست. این اقدام در راستای فشار دو هفته ای جامعه دیجیتال لونا برای توکن سوزی بوده است.

پس از سقوط اکوسیستم ترا در اوایل ماه می، دارندگان لونا اظهار داشتند که تنها راه مطمئن برای احیای ارزش توکن در میان همه تبلیغات منفی، کاهش عرضه در گردش آن می باشد، برخلاف ایده دو کوون بنیانگذار اکوسیستم در مورد هارد فورک، سوزاندن توکن مستلزم ارسال کوین ها به آدرس کیف پولی است که کوین های آن غیرقابل برگشت می باشند. از نظر تئوری، اعتقاد بر این است که این امر تورم کوین را کاهش داده و قیمت آنرا افزایش خواهد داد.

در 11 می، دو کوون سوزاندن UST را در حین استخراج لونا پیشنهاد داده و اعلام کرده بود که سوزاندن استیبل کوین در کوتاه مدت بر قیمت لونا تاثیر منفی خواهد گذاشت، اما راهکار موثری برای بازگشت استیبل کوین UST به ثابت و در نهایت تثبیت LUNA خواهد بود. در طرح دوم پیشنهادی خود دو کوون پیشنهاد کرد که زنجیره ترا موجود را به یک زنجیره جدید به نام ترا 2 تقسیم کند که در طرح جدید تولید استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD متوقف خواهد شد.

اگرچه پیشنهاد دو کوون مورد حمایت چندین کاربر قرار گرفت، اما مدیر عامل بایننس چانگ پنگ ژائو و سایر کاربران ارزهای دیجیتال به سوزاندن توکن تمایل داشته و به تیم توسعه اکوسیستم ترا  در خصوص استخراج بیشتر ارز دیجیتال لونا هشدار داده اند.

براساس اظهارات مدیر عامل بایننس، کاهش عرضه باید از طریق توکن سوزی انجام شود، نه اینکه در تاریخ قدیمی فورک شود، وی افزود که او هیچ ارز دیجیتال لونا یا استیبل کوین الگوریتمی UST ندارد. در زمان انتشار، لونا پس از افت 11.28 درصدی در 24 ساعت گذشته، با قیمت 0.0001572 دلار معامله می شود.

اقدامات کارگزاران ارزهای دیجیتال همزمان با سقوط لونا

به گزارش رسانه های کره جنوبی، رئیس کمیسیون ویژه دارایی‌ های دیجیتال کره جنوبی از صرافی های ارزهای دیجیتال  درخواست کرده تا در قبال خسارت وارده به سرمایه‌ گذاران لونا پاسخگو باشند. مجلس ملی کشور کره جنوبی در خصوص سقوط اخیر اکوسیستم ترا بررسی های لازم را انجام خواهد داد، در راستای این اقدام واحد تحقیقات جرایم سایبری پلیس شهر سئول کره جنوبی دارایی های بنیاد لونا را توقیف کرده است.

پیش از این اقدام چندین صرافی ‌ها هشدارهایی را در وب‌ سایت ‌های رسمی خود منتشر کرده اند، صرافی دیجیتالCoinone و صرافی بایننس معاملات لونا را  از 11 می بحالت تعلیق در آورده اند. همچنین طبق اظهارات مدیرعامل صرافیHuobiGlobal  احتمالا سقوط قیمت لونا تأثیر زیادی بر تصمیم سرمایه گذاران خرده ‌فروشی و نهادی داشته است.
 

تگ ها