شراکت بانک های ایالات متحده با متولیان ارز دیجیتال

شراکت بانک های ایالات متحده با متولیان ارز دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:3 دقیقه

موسسات مالی سنتی با گسترش تجارت دیجیتال با متولیان ارز دیجیتال و ارائه دهندگان آن خدمات همکاری خواهند کرد. براساس آخرین گزارش Grayscale Investments در خصوص آینده تجارت دیجیتال، آینده مالی اقتصاد دیجیتال را به عنوان تقاطع فناوری و مالی نوین، روشن و روبه رشد اعلام کرد.

با در نظر گرفتن این موضوع، نباید تعجب آور باشد که بسیاری از موسسات مالی شروع به ارائه خدماتی کرده اند که به مشتریان امکان دسترسی به بیت کوین (BTC) و سایر دارایی های دیجیتال را می دهد.

سال 2021 شاهد هجوم موسسات مالی بودیم که از دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کردند. به عنوان مثال، بانک نیویورک ملون یا BNY Mellon در فوریه 2021 اعلام کرد که قصد دارد دسترسی به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی دیجیتال را برای مشتریان خود فراهم کند. مایکل دمیسی، رئیس دارایی های دیجیتال BNY Mellon، به کوین تلگراف گفت که BNY Mellon تا 31 دسامبر 2021 دارای 46.7 تریلیون دلار دارایی تحت نظارت و 2.4 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت داشته است.

الکس تاپسکات، مدیر عامل Ninepoint Digital Asset Group، به کوین تلگراف گفت که بانک های ایالات متحده از سال 2020 در تلاش برای راه اندازی دارایی های دیجیتال شده اند. وی افزود: سال گذشته نقطه عطفی برای بسیاری از موسسات مالی بود و خاطرنشان کرد که در 22 ژوئیه 2020، دفتر کنترل ارز ایالات متحده نامه ای نوشت که به بانک های فدرال مجوز ارائه خدمات برای ارزهای دیجیتال را صادر کرده است.

رامین بیگدلیازاری، مدیر  Fidelity Digital Assets، به کوین تلگراف گفت: با توجه به تقاضای فزاینده مشتریان، افزودن راه حل های دیجیتال با همکاری ارائه دهندگان خدمات دارایی دیجیتال، گام بعدی برای موسسات مالی سنتی خواهد بود. گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) یک متولی فرعی است که با بانک ایالات متحده همکاری میکند تا ارائه بیت کوین را به مشتریان جهانی تسهیل کند.

کلی بروستر، مدیر ارشد بازاریابی در NYDIG، به کوین تلگراف گفت که اگرچه بانک ایالات متحده یکی از برجسته ترین شرکای بانکی NYDIG است.NYDIG در حال حاضر با بیش از 35 بانک در این زمینه همکاری کرده است.

آیا بانک های بزرگ تمرکززدایی ارز دیجیتال را تهدید خواهند کرد؟

 دارایی های دیجیتالی امروزه به طور فزاینده ای به بخشی از جریان اصلی تجارت تبدیل شده اند.  مشتریان انتظار دارند خدمات اصلی  BNY Mellon، به عنوان ارائه‌دهنده خدمات مورد اعتمادشان، در رابطه با گسترش دارایی دیجیتال باشد.

همچنین، ترکیب دارایی های دیجیتال با سرمایه گذاری سنتی گام بزرگی در گسترش تجارت دیجیتال خواهد بود. با گسترش تجارت دیجیتال این نگرانی وجود خواهد داشت که آیا بانک های بزرگ تمرکززدایی ارز دیجیتال را تهدید خواهد کرد؟

با وجود این نگرانی بجا،  بسیاری از سرمایه گذاران نهادی و خرده‌فروشی دارایی‌های دیجیتال را ترجیح خواهند داد و اینکه این موسسه یک متولی رمزارز مانند جمینی یا یک بانک بزرگ باشد، زیاد مهم نخواهد بود. در کنار نگرانی‌ها، افزایش تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال از سوی سرمایه گذاران نهادی منجر به همکاری موسسات مالی سنتی با متولیان ارزهای دیجیتال و ارائه‌دهندگان خدمات شده است.

به نظر ژانگ مدیر بازرگانی سابق در بانک جهانی، طبق داده های نظرسنجی بیت کوین + بانکداری NYDIG که سال گذشته منتشر شد، کاربران ترجیح می دهند از طریق پیشنهاد بانک فعلی خود که با استانداردهای موجود کیفیت و مدیریت ریسک سازگار است، به بیت کوین دسترسی داشته باشند.

یافته های NYDIG همچنین نشان می دهد که 71 درصد از دارندگان بیت کوین بانک اصلی خود را به بانکی تغییر می دهند که محصولات و خدمات مرتبط با بیت کوین را ارائه می دهد. بروستر گفت: بانک‌هایی که برای ارائه این محصولات و خدمات آماده نمی‌شوند، درخطر ورشکستگی قرار خواهند گرفت.

ژانگ افزود: بسیاری از بانک‌های بزرگ دسترسی به دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌کنند تا فضا را رقابتی نگه دارند. به این ترتیب، او معتقد است که مؤسسات مالی پیشرو کسانی هستند که می توانند یک محصول یکپارچه را ارائه و تجارت، اعطای وام و بانکداری را توسعه دهند.
 

تگ ها