شناسایی تریدرهای متخلف دیجیتال توسط آژانس مالیاتی رومانی

شناسایی تریدرهای متخلف دیجیتال توسط آژانس مالیاتی رومانی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقامات مالی رومانی در حال شناسایی سرمایه‌ گذارانی هستند که درآمدهای حاصل از تجارت ارزهای دیجیتال را گزارش نکرده و مالیات مربوط به آنرا پرداخت نکرده اند. براساس بیانیه ‌ای سازمان مالیاتی کشور، این اقدام بخشی از تلاش‌ سازمان برای پاسخگویی به روندهای مالی است. این سازمان تاکنون توانسته است تقریباً 50 میلیون یورو از سودهای ارز دیجیتال اعلام نشده را شناسایی نماید.

آژانس ملی مدیریت مالی رومانی،ANAF در آغاز جولای اعلام کرد که مقامات دپارتمان که مسئول پیشگیری از فرار مالیاتی و تقلب می باشند، بازرسی هایی را برای شناسایی درآمد تجارت ارزهای دیجیتال در پلتفرم های مختلفی از جمله بایننس، کوکوین، Maiar، بیت مارت و FTX آغاز کرده اند. این بازرسی ها در راستای استراتژی جدید سازمان مالیات رومانی برای انطباق با تحولات فن آوری و روندهای بازار مالی ارائه شده است.

دلایل بازرسی مقامات مالی رومانیایی

طبق گزارش پورتال خبری رومانیایی Economica.net، بازرسان مالیاتی دریافته ‌اند که دارایی ‌های دیجیتالی به ارزش 48.67 میلیون یورو در اظهارنامه مالیاتی آنها مفقود شده است. این آژانس تاکنون دستور بازیابی 2.10 میلیون یورو از تعهدات مالیاتی انجام نشده را ارائه داده است.

در همان زمان، آژانس ملی مدیریت مالی رومانی ANAF تأیید کرد که سود حاصل از تجارت ارزهای دیجیتال به مبلغ تقریباً 15 میلیون یورو به درستی اعلام شده است و مالیات بر درآمد متعلقه و مشارکت های اجتماعی به طور کامل پرداخت شده است.

اقدامات مقامات رومانی در خصوص درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال

مقامات مالیاتی رومانی قصد دارند درآمدهای حاصل از عملیات ‌های مختلف مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند ماینینگ ارزهای دیجیتال یا تجارت توکن‌ های غیرقابل تعویض،NFT را نیز بررسی نمایند. هدف سازمان از این اقدام؛ افزایش دریافتی ‌های بودجه و انطباق داوطلبانه در میان همه گروه‌ های مالیات دهنده است.

بخش مبارزه با فرار مالیاتی و تقلب ANAF از همه شهروندان رومانیایی‌ خواسته تا در صورت انجام فعالیت‌ های دیجیتال تمام درآمد خود را گزارش داده و تعهدات مالی مربوط را ثبت نمایند.

در حال حاضر، فضای ارزهای دیجیتال اروپا پس از تصویب قانون میکا تا حد زیادی توسط قوانین و مقامات ملی تنظیم خواهند شد و محیط قانونی برای سرمایه‌ گذاران و کسب ‌وکارها با قوانین آتی در سراسر اتحادیه اروپا به ‌طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

این هفته، نمایندگان پارلمان اروپا، کمیسیون و شورای اروپا به توافق رسیدند تا مجموعه ای از قوانین مبارزه با پولشویی و مجموعه قوانین موسوم به قانون بازارهای دارایی های دیجیتال، MiCA را تصویب کنند که در هر 27 کشور اروپایی اجرا خواهد شد.
 

تگ ها