شکایت سرمایه گذاران لونا علیه Binance.US 

شکایت سرمایه گذاران لونا علیه Binance.US 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق شکایت نامه ای که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا ثبت شده است، کاربران Binance.US برای سرمایه گذاری های LUNA-UST خود درخواست غرامت کرده اند. این دادخواست به عنوان یک شکایت جمعی در ایالات متحده علیه Binance.US و مدیر عامل منطقه شمالی کالیفرنیا، برایان شرودر ثبت شده است.

براساس ادعای شاکیان، Binance.US قوانین فدرال ایالات متحده و مقررات اوراق بهادار را نقض کرده است. طبق دادخواست ثبت شده، دارایی های دیجیتال اکوسیستم ترا اوراق بهادار ثبت نشده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC می باشند.

همچنین UST به عنوان یک دارایی ایمن برای کسب سود کلان تبلیغ و به سرمایه گذاران فروخته شده است. قیمت‌ های ارائه شده مربوط به UST و لونا بدون مجوز کمیسیون بوده است. شاکیان برای اثبات ادعای خود، آگهی اخیر Binance.US را به عنوان مدرک ارائه نموده اند، در این آگهی، صرافی محصول سهامداری UST خود را با 19.63 درصد پاداش سالانه و تضمینی تبلیغ کرده است.

بایننس مستقر در ایالات متحده در واکنش به ادعای شاکیان اظهار داشت که تبلیغات از طرف بایننس، شرکت مادر Binance.US بوده است، پلتفرم مستقر در ایالات متحده با این اقدام سعی کرده است خود را از بورس جهانی متمایز کند که این تلاش ها به کمپین های بازاریابی و برندینگ آنها تبدیل شده است.

با وجود موارد فوق، شاکیان ادعا کردند که صرافی مستقر در ایالات متحده کاربران خود را با تبلیغات جعلی فریب داده است و بایننس ایالات متحده علیرغم برخورداری از سودهای فوق العاده، آشکارا قوانین فدرال و ایالتی اوراق بهادار را نقض کرده است. از سوی دیگر هیچ بیانیه ثبتی برای فروش UST و لونا وجود نداشته است و بایننس ایالات متحده نتوانست ثابت کند که UST در واقع یک اوراق بهادار است.

بایننس تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده تا بحال در مورد موضع خود در مورد ارزهای دیجیتال شفاف نبوده است، با این حال پس از ثبت دادخواست ذکر شده در مرحله بعد، با برخی از بازیگران نهادی صنعت دیجیتال، از جمله Binance.US و دو کووان وارد دعوی حقوقی شده است.

براساس ادعای دادخواست، عدم رعایت قوانین اوراق بهادار توسط بایننس ایالات متحده و تبلیغات نادرست UST منجر به عواقب ناخوشایندی برای کاربران بایننس ایالات متحده شده است. در ماه می سال جاری تنها در عرض چند روز، UST با ضرر تقریباً 18 میلیارد دلاری تمام ارزش خود را از دست داد و سرمایه گذارانی که UST را در بایننس ایالات متحده خریداری کرده بودند، تمام سرمایه خود را از دست داده اند و به سرعت متوجه شدند که برخلاف تبلیغات بایننس ایالات متحده، استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا ،UST ایمن، پایدار یا با پشتوانه فیات نبوده است.

سخنگوی Binance.US در رابطه با شکایت جمعی کاربران و اتهامات وارده به Bitcoinist اظهار داشت که Binance.US توسط FinCEN ثبت شده است و به تمام مقررات قابل اجرا پایبند است و این اظهارات بی ارزش بوده و شرکت قاطعانه از خود دفاع خواهد کرد.

این صرافی همچنین در روزهای اخیر تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SECبوده است. پرونده اخیر مربوط به فروش یک اوراق بهادار ثبت نشده، بایننس کوین می باشد. علاوه بر آن؛ به گفته رویترز، بایننس به عنوان پلتفرمی برای پولشویی و حمایت از یک عملیات مواد مخدر در روسیه استفاده شده است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس این اتهامات را رد کرده است.
 

تگ ها