صعود وان اینچ به سومین دارایی 100 کیف پول برتر اتریوم

صعود وان اینچ به سومین دارایی 100 کیف پول برتر اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دارندگان توکن وان اینچ در 6 سپتامبر زمانی که شبکه وان اینچ اعلام کرد که در مجموع 300هزار توکن آپتیمیزم بین کاربرانش توزیع خواهد کرد، روند صعودی داشته و در هفت روز گذشته به دلیل افزایش تقاضای نهنگ ها، از استیبل کوین تتر و میم کوین شیبا اینو در رتبه بندی ارزهای دیجیتالی که در اختیار 100 کیف پول برتر اتریوم می باشند، پیشی گرفته است.

بدین ترتیب میانگین مقدار وان اینچ نگهداری شده به 15877 رسیده که معادل 6.6 میلیون دلار در میانگین مقدار نگهداری در کیف پول های اتریوم بوده است. میانگین مقدار تتر نگهداری شده کمی بالاتر از 6 میلیون دلار و شیبا  اینو نیز حدود 1.5 میلیون دلار بوده است.

به غیر از تتر و شیبا اینو، این توکن از stETH ، زنجیره لوتوس، Wبیت کوین، بیت دائو و استیبل کوین دای نیز پیشی گرفته است. با این حال، همچنان به رتبه استیبل کوین یو اس دی کوین و اتریوم نرسیده است. بنابراین وان اینچ در حال حاضر سومین دارایی برتر 100 کیف پول برتر اتریوم است.

به طور کلی، هم اکنون مقدار کل 1 اینچ نگهداری شده در 100 کیف پول برتر اتریوم، تقریباً 668 میلیون دلار است که 17.92 درصد از توکن های 100 کیف پول را به خود اختصاص داده است. با این حال قیمت وان اینچ تا 13 ماه سپتامبر همچنان زیر 1 دلار معامله شده است.

عملکرد پلتفرم 1INCH

پروتکل نقدینگی وان اینچ مبنی بر بلاک چین اتریوم، یک بازارساز خودکار (AMM) نسل بعدی است که از کاربران در برابر حملات پیشرو محافظت می کند و در عین حال معامله گران می توانند توکن های ERC-20 را بدون تحت تأثیر قرار گرفتن بیش از حد معامله نمایند.

وان اینچ در اصل، پلتفرم تجمیع صرافی ‌های غیر متمرکز یا Dex aggregator است که بیشترین نرخ مبادله توکن ها را از طریق تقسیم سفارش و ترکیب چند مسیر در صرافی ‌های مختلف فراهم می کند. عملکرد 1inch منجر به کاهش مشکلات نقدینگی در فرایند تراکنش می شود و فرایند خرید و معامله را برای کاربران آسان می کند.

در واقع، کاربر برای کسب بیش ‌ترین مقدار توکن در هر سواپ، باید همزمان در صرافی ‌های مختلف نرخ مبادله را بررسی نماید. وظیفه تجمیع کننده جمع داده های موجود و ارائه بهترین نرخ بازار به کاربر است. اتریوم و تمام توکن‌ های مبتنی بر اتریوم با استاندارد ERC-20 در پلتفرم وان اینچ در دسترس می باشند.

وان اینچ به منظور تغییر و قابلیت مقیاس پذیری سریع براساس نیاز بازار ویژگی “حاکمیت فوری” را در شبکه راه اندازی نموده و امکان رای دهی را برای کاربران فراهم نموده است. توکن وان اینچ در 25 دسامبر 2021 عرضه شده است.