صنعت گیمینگ در 2022

صنعت گیمینگ در 2022
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بازی های بلاک چین یکی از بخش‌های صنعت گیمینگ هست که سریع‌ترین رشد را دارند. در سه ماهه اول سال 2021، استارت آپ هایی که گیم های بلاک چین را توسعه میدادند، 476 میلیون دلار جذب کردند که دو برابر حجم سرمایه گذاری در سال 2020 است. در میان سرمایه‌گذاران، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشرو مانند Andreessen Horowitz و Kingsway Capital و همچنین میلیاردرهای برجسته وجود دارند که ثروت خود را در سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات به دست آورده‌اند. آمار کل برای سال 2021 هنوز در دسترس نیست، اما اخبار جداگانه نشان می دهد که در حال حاضر جایگاه بازی های بلاک چینی داغ ترین و امیدوارکننده ترین موضوع در بین سرمایه گذاران است. 
به گفته کارشناسان این حوزه، بازی های بلاک چینی به لطف دو عامل یکی ورود کاربران جدید از کشورهای در حال توسعه و سپس تجربه کاربرپسند بودن این حوزه به رشد خود ادامه خواهد داد. بن هیدورن از استودیو Blockage Games در نیویورک تخمین زده است که تعداد کاربران گیم های غیرمتمرکز به دلیل توزیع در بازار قاره های مختلف به 100 میلیون نفر افزایش خواهد یافت. صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ به سرعت متوجه محبوبیت گیم های بلاک چینی شده‌اند که بر اساس مدل Play-To-Earn ساخته شده‌اند.

کاربرد NFT در بازی های بلاک چین

جدا از توسعه صندوق غیرمتمرکز برای سرمایه گذاری در بازی های P2E، صنعت NFT به کاربران نیز کمک می کند تا در گیم های بلاک چین درآمد کسب کنند. یک بازیکن باید یک یا چند توکنNFT را برای گیم خریداری کند که قیمت آنها ممکن است به چند صد دلار برسد. اگر بازیکنی بخواهد در چندین گیم همزمان شرکت کند، به بیش از 1000 دلار نیاز خواهد داشت. مخاطبان اصلی گیمینگ از کشورهای در حال توسعه هستند. اگر بازیکنی پولی برای خرید NFT نداشته باشد، می تواند NFT گیم را قرض بگیرد. Meta DAO Guild به کاربران بازی ها NFT مورد نیازشنان را می دهد. با این روش تعداد صاحبان NFT و تمایل به گذراندن تاوقات فراغت در این بازی ها چند برابر می شود. البته اگر Meta DAO Guild سیستم آموزشی و طبقه بندی گیمرها را ایجاد نمی‌کرد، گیمرهای بی تجربه هم در این حوزه زیاد می شدند و کلی وقت تلف میشد و سودی به همراه نداشت. از آنجایی که دارندگان NFT حق دارند بهترین گیمر موجود را برای استفاده از دارایی NFT انتخاب کنند، رتبه بندی و آموزش گیمینگ جزء برنامه های این پلتفرم میباشد.

بازی های بلاک چینی آینده صنعت گیمینگ

بازی های P2E در کشورهای در حال توسعه (جهان سوم) که درآمد متوسط آنها قابل مقایسه یا حتی پایین‌تر از ریوارد گیم است، بسیار محبوب میباشد. بازی بلاک چینی Axie Infinity یک نمونه درخشان از این نوع است و هم اکنون تعداد کاربران آن از 2 میلیون فراتر رفته است و حجم معاملات توکن های این بازی از زمان عرضه آن در سال 2018 از 3.6 میلیارد دلار فراتر رفته است. بازار پیشرو برای Axie Infinity فیلیپین میباشد که روز به روز در حال گسترش است.

تگ ها