طرح شکایت از ایلان ماسک به خاطر دوج‌ کوین

طرح شکایت از ایلان ماسک به خاطر دوج‌ کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپس ایکس، به دلیل شرکت در یک طرح هرمی کریپتو مربوط به ارز دیجیتال دوج کوین، با یک شکایت قضایی 258 میلیارد دلاری مواجه شده است. به گزارش رویترز، شکایتی که در دادگاه فدرال منهتن ایالات متحده ارائه شده است، نشان می ‌دهد که شاکی کیت جانسون، ایلان ماسک، تسلا و اسپیس ایکس را متهم به تبلیغ دوج و دستکاری قیمت آن کرده است.

براساس ادعای این دادخواست، ایلان ماسک برای سود بیشتر و سرگرمی قیمت دوج کوین را با ادعاهای گذرا دستکاری می کند، از آنجایی که دوج ‌کوین هیچ ارزش ذاتی و محصولی ندارد، جانسون آنرا به یک طرح هرمی تشبیه کرده است و طبق ادعای وی متهمان این دادخواست نیز از سال 2019 دوج کوین را بی ارزش ارزیابی کرده و تنها برای سود بردن از تجارت خود آنرا تبلیغ می کنند.

این شکایت همچنین از چندین شخصیت مخالف ارزهای دیجیتال از جمله وارن بافت و بیل گیتس نام برده است. این دادخواست به دنبال غرامت 86 میلیارد دلاری و حتی سه برابر بیشتر است و همچنین می‌ خواهد ماسک و شرکت ‌هایش از تبلیغ این ارز دیجیتال دست بردارند.

از دیگر درخواست های این دادخواست؛ اعلام معاملات دوج کوین به عنوان قمار تحت قوانین فدرال و نیویورک  توسط قاضی پرونده بوده است. این شکایت نامه پس از حضور ایلان ماسک در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live و انتقاد وی از دوج کوین  مطرح شده است، همچنین پس از انتقاد ایلان ماسک از دوج قیمت این ارز شروع به کاهش کرده است.

بیلی مارکوس، یکی از خالقان دوج کوین، در واکنش به این شکایت، اظهار داشت که ماهیت ارزهای دیجیتال بر پایه نوسان است و آیا این دادخواست به همین دلیل خواستار تبدیل همه ارزهای دیجیتال به قمار خواهد بود!

واکنش ماسک به شکایت کیت جانسون

طبق گزارش CryptoGlobe، ماسک اظهار داشته که شرکت اسپیس ایکس و استارلینک او قرار است بزودی دوج کوین را به عنوان گزینه پرداخت بپذیرد که خود بخود اتهامات علیه او را رد می کند.
شایان ذکر است، ماسک یکی از حامیان معروف ارز دیجیتال دوج کوین است که اواخر سال گذشته اعلام کرده که این ارز دیجیتال برای تراکنش بهتر از سایر دارایی ‌های دیجیتال مانند بیت کوین می باشد. براساس استدلال وی حجم تراکنش بیت کوین کم و هزینه آن زیاد است، و سرمایه گذاری در آن به صرفه تر از انتخاب آن به عنوان پرداخت می باشد اما در عوض دوج کوین گزینه مناسب تری برای پرداخت است.
شرکت سازنده خودروهای الکتریکی، تسلا نیز اخیراً شروع به پذیرش پرداخت ‌های دوج کوین طبق بیانیه وب ‌سایت رسمی خود کرده است.