ظهور بلاک چین در معاملات بین المللی و پرداخت سریع

ظهور بلاک چین در معاملات بین المللی و پرداخت سریع
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

فناوری بلاک چین به طور مداوم در حال تغییر شکل صنعت مالی است و تحولات امیدوارکننده‌ای را در پردازش تراکنش‌ها ارائه می‌دهد. همان‌طور که در گزارش اخیر شبکه پرداخت دیجیتال ریپل با همکاری شورای پرداخت سریع‌تر ایالات متحده (FPC) بیان شده است. این گزارش نشان می‌دهد که بلاک چین در تسریع سیستم‌های پرداخت و صرفه جویی در هزینه‌های متعاقب چقدر می‌تواند مؤثر باشد. اما آیا بخش مالی آماده پذیرش این فناوری نوظهور در مقیاس بزرگ است؟

مؤسسات مالی برای پذیرش سیستم‌های پرداخت سریع‌تر با بلاک چین:

این نظرسنجی که از 300 متخصص امور مالی در 45 کشور دریافت شده است، اجماع روبه‌رشد در مورد مزایای بلاک چین را نشان می‌دهد. این می‌تواند یک تغییر محسوس در بخش‌هایی از جمله فین‌تک، بانکداری، خرده‌فروشی، فناوری مصرف‌کننده و رسانه ایجاد کند. اکثر متخصصان متشکل از تحلیلگران، مدیران و مدیران عامل، قویاً پتانسیل بلاک چین را تأیید می‌کنند. تقریباً 97٪ مطمئن هستند که فناوری بلاک چین در تسریع فرایندهای پرداخت طی سه سال آینده مفید خواهد بود.

سرعت دهنده‌ای برای کارآمدی هزینه در معاملات برون مرزی؟

علاوه بر این، این گزارش پتانسیل صرفه جویی در هزینه ارزهای دیجیتال را نیز نمایش می‌دهد. بیش از نیمی از متخصصان موافق بودند که ارزهای دیجیتال می‌توانند هزینه‌های پرداخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که کاربرد بلاک چین در تراکنش‌های جهانی می‌تواند تا سال 2030 حدود 10 میلیارد دلار در هزینه‌های پرداخت برون‌مرزی مؤسسات مالی صرفه‌جویی کند، که توسط یافته‌های شرکت تحلیل فین‌تک، Juniper Research تأیید شده است. با رشد سریع تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهایی که به دنبال نفوذ به بازارهای بین‌المللی هستند، این گزارش افزایش پرداخت‌های بین‌المللی را پیش‌بینی می‌کند. این سازمان تخمین می‌زند که جریان پرداخت‌های فرامرزی جهانی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵۶ تریلیون دلار برسد که توسط نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۵ درصد افزایش می‌یابد.
 

تگ ها