عدم همکاری اعضایPCI با صرافی‌ های ارزهای دیجیتال

عدم همکاری اعضایPCI با صرافی‌ های ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

قوانین سخت گیرانه دولت هند یکی پس از دیگری باعث شده است که جامعه ارزهای دیجیتال هند در حالت ترس دائمی زندگی کند. بهبود کنونی یک مهار ناگهانی در پذیرش رابط پرداخت های یکپارچه، UPI برای فروش یا خرید دارایی است. سیاست های سختگیرانه مربوط به ارزهای دیجیتال هند را می ‌توان به اندازه شادوبن مؤثر دانست.

متعاقباً، تجمیع‌ کنندگان کارمزد، فاصله ای امن مبادلات ارزهای دیجیتال و تراکنش ‌های مرتبط با آن‌ ها را حفظ کرده ‌اند که با قوانین صادر شده توسط بانک مرکزی هند، RBI مطابقت دارد.

دولت هند تا کنون دستورالعمل ‌های روشنی را در مورد موضع رابط پرداخت های یکپارچه،UPI  برای تجارت دارایی دیجیتال ارائه نکرده و دستورالعمل ‌های شفاهی نیز مبهم است، با این حال جامعه ارزهای دیجیتال هند منتظر تنظیم قوانین روشن از طرف پارلمان هند می باشند.

ارزش گذاری ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه

تجمیع کنندگان کارمزد، شبکه ها و بانک ها و صرافی های دارای مجوز RBI هستند، رئیس هیئت مدیره شورای پرداخت، اظهار داشت: با آگاهی از نگرانی های بانک مرکزی هند، RBI در مورد ارزهای دیجیتال و این واقعیت که هیچ دارایی دیجیتال پشتوانه ارزش گذاری ندارد، همه شبکه ها، بانک ها و تجمیع کنندگان پرداخت در هند از تقویت صرافی های ارزهای دیجیتال دوری کرده اند. وی همچنین اضافه کرد که سیستم پرداخت، PCI با این پلتفرم‌ های صرافی کار نخواهند کرد و متعاقبا از تراکنش ‌های صرافی ها نیز پشتیبانی نخواهند کرد.

براساس اظهارات رئیس هیئت مدیره شورای پرداخت، بسیاری از صرافی‌ های ارزهای دیجیتال در تلاشند تا مشکلات پرداخت را در اولین فرصت برطرف کنند. برخی از این صرافی ها با بسیاری از بانک ها در ارتباط هستند تا از سیستم یکپارچه همتا به همتا، P2P برای سرمایه گذارانی که در این پلتفرم ها بهره مند شوند.

دیگر موانع موجود

بسیاری از صرافی ها و شرکت های دیجیتال روند متفاوتی در استفاده از خدمات پرداخت دارند. به نقل از رئیس هیئت مدیره شورای پرداخت، اکنون زمان تجمیع قوانین ارزهای دیجیتال است و دولت هند در خصوص ارزهای دیجیتال با ایجاد قوانین جامع و شفاف در مورد قانونی بودن ارزهای دیجیتال و قوانین حاکم بر مبادلات را ارائه و موضع خود را روشن نماید.

سوء استفاده از خدمات پرداخت و افزایش مبادلات غیرقانونی در کشور نگران کننده است. بانک مرکزی هند، RBI در حال بررسی این اقدامات بوده و برای ممنوعیت رابط پرداخت های یکپارچه، UPI تاکید داشته است که اقدامات اخیر بر احساسات معامله ‌گران تأثیر بسیاری گذاشته و حجم معاملات در هند طی چند ماه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

علاوه بر مسائل مالیاتی عمده ای که معامله گران و سرمایه گذاران را تحت کنترل خود دارد، موضوع رابط پرداخت های یکپارچه، UPI یک عامل بازدارنده بزرگ برای سرمایه گذاران بوده است. 

MobiKwik، کیف پول الکترونیکی برجسته هندی نیز خدمات خود را در رابطه با تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال لغو کرده و سپرده ‌های INR خود را غیرفعال نموده است. با این حال بعید است که یک اعلامیه رسمی در مورد موضوع UPI به زودی توسط شرکت پرداخت ملی هند صادر شود. فشار نظارتی دولت هند نیز اخیرا کوین بیس را مجبور به تعلیق پرداخت های دیجیتال در هند کرده است.
 

تگ ها