عرضه آزمایشی اپلیکیشن Truth Social دونالد ترامپ

عرضه آزمایشی اپلیکیشن Truth Social دونالد ترامپ
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دو منبع به رویترز گفتند، جزئیات برنامه جدید رسانه اجتماعی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در حال انتشار است زیرا حدود 500 آزمایش کننده بتا شروع به استفاده از نسخه اولیه Truth Social کرده اند.

نسخه بتای آزمایشی Truth Social یک سال پس از ممنوعیت ورود ترامپ به فیس بوک، توییتر و یوتیوب به دلیل حمایت او از آشوبگرانی که به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند، انجام شد. توییتر در آن زمان اعلام کرد ما به دلیل تحریک رفتار خشونت آمیز، حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه معلق کرده ایم.

سرمایه‌گذاری جدید رسانه‌ای و فناوری ترامپ  و گروه فناوری (TMTG)، متعهد شده است که تجربه ای جذاب و بدون سانسور را در این برنامه ارائه دهد. مدیر اجرایی دوین نونز گفته است این برنامه تا پایان ماه مارس 2022 راه‌اندازی خواهد شد. TMTGهمچنان محرمانه است و برخی در محافل فناوری و رسانه با شک و تردید به آن نگاه می کنند.

تست بتا

لیز ویلیس، خبرنگار و معاون عملیات در شبکه پخش رایت ساید، به رویترز گفت که او روز سه شنبه ایمیلی مبنی بر تست نسخه بتا دریافت کرده است. ویلیس توانست برنامه را روی گوشی آیفون خود از طریق سایت تست بتا TestFlight دانلود کند. ویلیس صبح چهارشنبه گفت که کاربران در 24 ساعت گذشته در این نسخه از Truth Social پست گذاشته اند و حساب کاربری دونالد ترامپ در آن فعال است.

Truth Social چگونه است؟

بر اساس اسکرین شات مشاهده شده توسط رویترز، تا اواخر چهارشنبه، حساب کاربری ترامپ317 دنبال کننده داشت. ترامپ قبل از ممنوعیت توئیتر 88 میلیون دنبال کننده داشت.Truth Social به کاربران این امکان را می دهد که یک Truthیا حقیقت را به همان روشی که توییت می کنند را پست و به اشتراک بگذارند.

به گفته ویلیس، هیچ تبلیغی در اپلیکشن وجود ندارد. کاربران انتخاب می کنند که چه کسانی را دنبال کنند و فید ترکیبی از پست های فردی و یک فید خبری شبیه RSS است. اگر کسی آنها را تبلیغ کند یا شروع به دنبال کردن آنها کند به آنها هشدار داده می شود.

بر اساس بررسی های رویترز، چندین شخصیت رسانه ای محافظه کار نیز حساب کاربری دارند. رویترز نتوانست برای اظهار نظر با این افراد تماس بگیرد.

TMTG نسخه به روز شده Truth Social را صبح چهارشنبه منتشر کرد. صبح چهارشنبه Nunes، که در 10 فوریه به برنامه پیوسته، این پست را منتشر کرد: صبح بخیر آزمایش کنندگان Truth لطفاً وقتی پیش نمایش اسکرین شات ظاهر شد، از هر گونه اشکال عکس بگیرید. اگر کاربر بتا چیزی را ببیند که دوست ندارد، می‌تواند از آن عکس گرفته و به توسعه دهندگان گزارش دهد.
 

تگ ها