عرضه خودرو شاسی بلند آلفارومئو جدید با NFT

عرضه خودرو شاسی بلند آلفارومئو جدید با NFT
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

خودروساز ایتالیایی آلفارومئو اعلام کرده است که خودرو شاسی بلند جدید Tonale مجهز به گواهی رمزارز NFT خواهد بود که تاریخچه اطلاعات خودرو و سابقه نگهداری خودرو را ردیابی می کند. در یک بیانیه مطبوعاتی، این خودروساز که بخشی از گروه Stellantis است، ادعا کرد که آنها اولین سازنده خودرو هستند که یک خودرو را با گواهی دیجیتال NFT مرتبط کرده اند که سابقه محرمانه و غیرقابل تغییر از مراحل اصلی ساخت یک وسیله نقلیه شخصی را ارائه می دهد. دانیل تیاگو گوزافامه Daniel Tiago Guzzafame، رئیس محصولات آلفارومئو ایتالیالی، این خودرو را به عنوان اولین کاربرد NFT در دنیای خودرو توصیف و در یک ویدیوی راه اندازی (لانچ) اضافه کرد که این توکن تمام اطلاعات خودرو را ثبت می کند و گواهینامه سابقه عمر خودرو را با تضمین بلاک چین صادر می کند.
با رضایت مالک،NFT داده های خودرو را هنگام سرویس دهی توسط یک فروشنده معتبر آلفارومئو ثبت می‌کند و یک گزارش خدمات غیرقابل تغییر ذخیره می‌کند که طبق ادعای شرکت، می‌تواند به عنوان تضمینی برای وضعیت کلی خودرو و تأثیر مثبت بر آن استفاده شود. در واقع، این معادل دیجیتالی دفترچه گزارش و مهرهای فروشنده است که در حال حاضر تاریخچه تعمیر و نگهداری خودرو را ردیابی می کند. ایده این است که وقتی وسیله نقلیه به فروش می رسد، گواهی NFT نشان دهنده منبع اعتبار اضافی برای مالکان یا فروشندگان است که باعث اعتماد بیشتر خریداران احتمالی خواهد شد. گواهی NFT تنها بخشی از مجموعه فناوری Tonale SUV که شامل موتورهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی و یک سیستم اطلاعات سرگرمی با آمازون الکسا می باشد.

کاربردNFT ها در صنعت 

در حالی که NFT های هنری هر روز در حال پیشروی بیشتر و در مسیر رشد خود قرار دارند با این حال بنظر می رسد فناوری NFT کاربردی فراتری از دنیای هنر خواهد داشت. سال گذشته(2021)، تیم فوتبال دینامو کیف Dynamo Kyivفروش بلیط مسابقات را به صورت NFT آغاز کرد، همچنین تعدادی از محققان انتشار مقالات آکادمیک به صورت NFT را تست کردند. در سال 2019 نیز اداره ثبت زمین HM انگلستان امکان استفاده از NFTها را برای ردیابی فروش املاک مورد بررسی قرار داد. صنعت خودرو نیز چندین سال است که در حال بررسی امکانات گسترده فناوری بلاک چین بوده است. Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI) که در سال 2017 شکل گرفت، BMW، جنرال موتور، گروپ رنو، فورد، هوندا و هیوندای را از جمله اعضای خود می داند. هدف این کنسرسیوم (مجموعه) ایجاد استانداردهای مبتنی بر بلاک چین برای شناسایی وسایل نقلیه به منظور ایجاد راه حل های حمل و نقل کارآمدتر، عادلانه تر، غیرمتمرکزتر و پایدار است.

تگ ها