فروش اطلاعات شخصی 1 میلیارد شهروند چینی به قیمت 10 بیت کوین

فروش اطلاعات شخصی 1 میلیارد شهروند چینی به قیمت 10 بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس ادعای یک هکر؛ او اطلاعات شخصی یک میلیارد شهروند چینی را از پلیس ملی شانگهای،SHGA  سرقت کرده است و اکنون حاضر است آن را به 10 بیت کوین بفروشد. این پایگاه داده حاوی بسیاری از داده ها و اطلاعات مهم در مورد  شهروندان چینی می باشد. براساس اظهارات کارشناسان، اگر این خبر درست باشد، این اقدام یکی از بزرگترین نقض های داده در تاریخ خواهد بود.

روز پنج شنبه 30 ژوئن در انجمن هکرهای چینی، یک کاربر ناشناس با نامChinadan  داده های سرقتی خود را برای فروش ارائه کرده است. اطلاعات سرقت شده شامل نام، آدرس، محل تولد، شماره شناسه ملی، شماره موبایل، اطلاعات کارت های اعتباری، جزئیات پرونده پزشکی و همچنین جزییات هک می باشد. هکر برای تایید ادعای خود نمونه ای از اطلاعات سرقتی خود را به اشتراک گذاشته است.

بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی این اقدام را پیش زمینه ای برای راه اندازی اسکوئید گیم واقعی دانسته اند. سریال پرطرفدار اسکوئید گیم یا بازی ماهی مرکب، یک سریال تخیلی کره جنوبی است که در آن شرکت کنندگان برای دستیابی به چند میلیون وون باهم رقابت می کنند و در صورت شکست کشته می شوند.

روز سه شنبه 5 جولای، مدیر عامل بایننس، چانگ ‌پنگ ژائو توییت کرد: مرکز اطلاعات سایبری بایننس ادعای سرقت 1 میلیارد حساب شهروند چینی را تایید و اظهار داشت که فروش این اطلاعات در دارک وب شناسایی شده است. براساس ادعای مدیر عامل بایننس احتمالاً به دلیل وجود مشکلاتی در موتور جستجوی آژانس دولتی این هک اتفاق افتاده است.

او افزود: اکنون برای همه پلتفرم ‌ها مهم است که اقدامات امنیتی خود را در این زمینه افزایش دهند، بایننس قبلاً این باگ را یافته و آنرا توسعه داده است.

هک بلاک چین

امروزه بلاک چین به عنوان سیستم عامل بسیاری از سیستم های اطلاعاتی و مالی سنتی است. براساس پیش بینی مجمع جهانی اقتصاد در سال 2017، حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2025 و سالهای قبل از آن از بلاک چین استفاده خواهد کرد و تکنولوژی بلاک چین جایگزین بخش بزرگی از سیستم ‌های سنتی مالی دولت ها وبه ویژه سازمان های اطلاعاتی خواهد بود که به نوعی کار را برای هکرها آسان خواهد کرد.

از نظر مفهومی، طراحی بلاک چین آن را برای سازش غیرقابل نفوذ می کند. هر بلاک یا رکورد داده، در نتیجه یک الگوریتم ریاضی و به صورت دیجیتالی با یک هش امضا می شود که بر اساس محتویات بلاک در بلاک چین قابل ثبت خواهد بود. با این حال اخیراً، هک های بلاک چین به شدت افزایش یافته است و هکرها کشف کرده اند که بلاک چین نیز آسیب پذیر است. براساس داده ها از سال 2017 هکرها حدود 2 میلیارد دلار ارز دیجیتال بلاک چین را از سیستم های دولتی سرقت کرده اند.