فروش ملکی در پرتغال به قیمت 3 بیت کوین

فروش ملکی در پرتغال به قیمت 3 بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با افزایش محبوبیت استفاده از ارزهای دیجیتال، تعداد بیشتری از مردم برای خرید و فروش املاک و مستغلات با دارایی های دیجیتال تجارت می کنند. براساس گزارش رسانه تایمز در 5 می، ملکی در براگای کشور پرتغال بدون تبدیل شدن به یورر منحصراً در بیت کوین فروخته شده است، این معامله، اولین معامله دیجیتال در تجارت املاک و مستغلات بوده است.

آپارتمان T3 مستقر در پرتغال با سه بیت کوین که معادل حدود 110 هزار یورو است فروخته شد. شاهدان امضای سند خانه آپارتمان نمایندگانی از تجارت املاکZome، شرکت حقوقیAntas da Cunha Ecija، رئیس دفتر اسناد رسمی، و شرکای دیگر از صرافی Crypto Valley سوئیس بوده اند.

تجارت املاکZome در یک پست فیس بوک این اقدام را اعلام و تأکید کرد که شرکت تجارت املاکZome در خط مقدم فن آوری وب3 و پذیرش ارزهای دیجیتال می باشد. همچنین سند انتقال یک دارایی دیجیتال به یک دارایی فیزیکی بدون هیچ گونه ارز فیات نشان دهنده یک نقطه عطف تاریخی است و دنیای جدیدی از تجارت در زمینه املاک و مستغلات در پیش روست.

رشد فن آوری وب 3 در پرتغال

براساس اظهارات کارلوس سانتوس، مدیر ارشد فن آوریZome، معاملاتی از این قبیل فرصت‌ های جدیدی را برای شرکت در راستای گسترش خدمات دیجیتال فراهم می‌ کند. به گفته وکیل شرکت حقوقی پرتغالی، این معامله پتانسیل ایجاد فرصت عالی برای رشد و ارزش گذاری دیجیتال در پرتغال را داراست.

سایر ابتکارات مرتبط با وب3 که اکنون توسط Zome در حال ایجاد هستند و بزودی در دسترس همگان قرار خواهند گرفت. وب 3 یا اینترنت نسل سوم ایده از وب جهانی مبتنی بر فن آوری بلاک چین است که مفاهیمی مانند تمرکززدایی و اقتصاد مبتنی بر توکن را در خود جای داده است. بر اساس کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، پرتغال در رتبه 32 در میان 158 کشور در فهرست فن آوری های دیجیتال قرار دارد.

تا ماه گذشته، خرید املاک و مستغلات با ارزهای دیجیتال بدون نیاز به ارز فیات غیر ممکن بوده است و خریدار می بایست در ابتدا دارایی ارزهای دیجیتال خود را به یورو تبدیل می کرد، از اوایل ماه آوریل سازمان دفاتر اسناد رسمی پرتغال با ایجاد دستورالعمل های صریح معاملاتی در راستای امکان معامله از طریق دارایی های دیجیتال، مسیر معاملات دیجیتال را هموار کرده است. همچنین مقایسه ارزش دارایی دیجیتال از زمان ثبت سند تا زمان امضای قرارداد سفته و همچنین بین تاریخ دو سند، برای ارزیابی قانونی بودن یا نبودن معامله ضروری می باشد.

قانون مالیات ارزهای دیجیتال در پرتغال

در حال حاضر، پرتغال یکی از آخرین کشورهای اروپایی ست که ارزهای دیجیتال را از نظر مالیاتی به عنوان ارز در نظر می گیرد و سود حاصل از تجارت مشمول مالیات نمی شود. در واقع، ارزهای دیجیتال در پرتغال فقط در صورتی مشمول مالیات هستند که شما آن را به عنوان یک فعالیت تجاری حرفه ای انجام دهید.

 بنابراین باید فعالیتی را به عنوان معامله گر باز کنید و بر اساس سود خود مالیات بپردازید، قانون پرتغال تجارت ارزهای دیجیتال را برای کاربران عادی ارزهای دیجیتال به عنوان عامل افزایش سرمایه در نظر نمی گیرد. به همین دلیل از مالیات معاف می باشد.