فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری توئیتر توسط ایلان ماسک

فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری توئیتر توسط ایلان ماسک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به طور رسمی به توییتر اطلاع داده است که پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خود را برای خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی فسخ کرده است. براساس توضیحات وکیل ایلان ماسک توئیتر چندین مفاد توافقنامه را نقض کرده است.

وکیل ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس روز جمعه 8 جولای نامه ‌ای به شرکت توییتر درخصوص پیشنهاد اخیر ایلان ماسک برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی، ارسال کرده است. در نامه ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC ثبت شده است، آمده است: ایلان ماسک قرارداد اخیر با توییتر را بدلیل نقض چندگانه مفاد توافقنامه توسط توییتر فسخ کرده است.

طبق توضیحات وکیل پرونده؛ توییتر به تعهدات قراردادی خود در راستای ارائه اطلاعات درخواستی به ایلان ماسک عمل نکرده است. ایلان ماسک در دو ماه اخیر از توییتر داده ها و اطلاعات لازم برای ارزیابی عملکرد اکانت های جعلی و اسپم در پلتفرم توییتر را درخواست کرده است.

با این حال توییتر در تمام این مدت درخواست ‌های مدیر عامل تسلا را نادیده گرفته و گاهی به دلایل غیرقابل توجیه آنها را رد کرده و در رسانه ها اعلام کرده است که اطلاعات درخواست شده توسط ایلان ماسک در اختیار او قرار گرفته است. به گفته وکیل ایلان ماسک اطلاعات ارائه شده توسط توییتر ناقص و غیرقابل استفاده بوده است.

نقض مفاد توافقنامه توسط توییتر

در اوایل ژوئن، وکیل ایلان ماسک به توئیتر هشدار داده است که ماسک در صورت عدم ارائه اطلاعات دقیق معامله را فسخ خواهد کرد. بر اساس توافقنامه مهلت یک ماهه ایلان ماسک تمام شده و تویتتر اطلاعات مربوط را ارائه نکرده است.

در این نامه همچنین اشاره شده است که توییتر از تعهد حفظ کامل اجزای مادی سازمان تجاری فعلی خود عدول کرده است. از زمان امضای قرارداد با ایلان ماسک، این شرکت بسیاری از مدیران ارشد خود را اخراج کرده است، همچنین توییتر در 7 جولای اعلام کرد که یک سوم از بخش جذب استعداد توییتر را تعدیل خواهد کرد. همزمان سه مدیر اجرایی نیز بدلیل عدم ارائه اطلاعات کافی به ایلان ماسک استعفا داده اند.

وکیل ماسک با اشاره به موارد فوق اظهار داشت: توییتر در خصوص این تغییرات با ایلان ماسک مشورت نکرده است و اقدامات اخیر این شرکت نقض توافقنامه ادغام با مدیرعامل تسلا بوده است.

در پایان نامه آمده است: با ارائه دلایل فوق، ایلان ماسک با استفاده از حق X Holdings I, Inc. برای فسخ قرارداد ادغام معامله را فسخ می کند. ماسک و توییتر در هنگام امضای قرارداد بر سر هزینه فسخ یک میلیارد دلار توافق کرده اند. با این حال، اتهام نقض مفاد مادی توافقنامه و شکایت بعدی می تواند هزینه را تغییر دهد.

برت تیلور، یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر، جمعه 8 جولای در واکنش به فسخ قرارداد ادغام ماسک در توییتر نوشت: هیئت مدیره توییتر متعهد به مفاد معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک بوده و قصد دارد اقدامات قانونی لازم را در این خصوص انجام دهد، او همچنین اظهار داشت که توییتر برنده این پرونده خواهد بود.
 

تگ ها