فعالیت ناگهانی کیف پول کلاهبرداری ICO قدیمی و خروج 22 میلیون دلار پول

فعالیت ناگهانی کیف پول کلاهبرداری ICO قدیمی و خروج 22 میلیون دلار پول
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کیف پول کلاهبرداری "عصر "ICO (کیف پول ‌های Sparkster از کلاهبرداریICO در 2018) در حالی فعال شد که توسعه دهندگان در تلاش برای برداشت 22 میلیون دلار یو اس دی کوین از آن بوده اند.

به گزارش zachxbt، کیف پولی با وجوهی که از کلاهبرداری ICO که از 2018 جمع آوری شده بود، ناگهان برای اولین بار در حدود سه سال گذشته با مبادله مقدار زیادی اتریوم با یو اس دی کوین در بین پنج کیف پول فعال شد. تا کنون مشخص نشده که این مبادله توسط صاحب کیف پول انجام شده یا شخص دیگری در این فعالیت نقش داشته است. وجوه دزدیده شده نیز بلوکه نشده اند.

کاوشگر بلاک چین اتریوم در صنعت دیجیتال، اتراسکن، هنوز کیف پول های مرتبط با آدرس های ICO کلاهبرداری را علامت گذاری نکرده است و علاوه بر آن پول موجود در کیف ‌های فوق‌ الذکر هنوز مسدود نشده که این اقدام به هکرها اجازه می ‌دهد تا وجوه را جابه‌ جا نمایند.

کیف پول ‌های Sparkster از کلاهبرداری ICO در 2018 برای اولین بار در 3 سال گذشته راه اندازی و اخیرا 14200 اتریوم و 22.7 میلیون دلار یو اس دی کوین در 5 کیف پول مختلف مبادله شده است.
Sparkster ICO، که 30 میلیون دلار در ICO جمع آوری کرده بود، طبق گزارش ها، در ژوئیه 2018 با وعده بازده بالای 300 برابر بیشتراز سرمایه گذاران کلاهبرداری نموده است. چنین استراتژی بازاریابی معمولاً توسط پروژه‌ های ارزهای دیجیتالی استفاده می ‌شود که پشتیبانی معتبری ندارند و چیزی جز ارزش سوداگرانه پشت توکن‌ ها یا کوین ‌های نسبتاً جدید وجود ندارد.

افزایش کلاهبرداری های دیجیتال

در بازه زمانی بین سال‌ های 2017 تا 2018 صنعت ارزهای دیجیتال مملو از پروژه‌ ها و تیم‌ های کلاه‌ برداری مختلفی بوده که هدفشان جمع ‌آوری وجوه از کاربران بی ‌تجربه برای توکن ‌های ذاتاً بی ‌ارزش بوده است و متأسفانه، افزایش گسترده سرمایه بازار ارزهای دیجیتال، کلاهبرداران بیشتری را در سال‌ های 2021 و 2022 جذب کرده است و بازار شاهد تعداد زیادی کلاهبرداری و هک مرتبط با DeFi و NFT به ارزش میلیون ‌ها سرمایه کاربران بوده است. جرایم ارزهای دیجیتال در سال 2021 رکوردشکنی کرده است براساس گزارشات اخیر کلاهبرداران در سال گذشته 14 میلیارد دلار ارز دیجیتال را تصاحب کردند.

کارشناسان می گویند هوشمندانه است که سرمایه گذاری های دیجیتال خود را زیر 5 درصد از کل سبد سهام خود نگه دارید. قیمت ارزهای دیجیتال در نوسان است و اگر هوشمندانه سرمایه گذاری کنید، ضرر نخواهید کرد. سرمایه‌ گذاری ‌در دارایی دیجیتال نیز هرگز نباید مانع دیگر اولویت ‌های مالی مانند پس ‌انداز اضطراری، پرداخت بدهی ‌های بهره بالا و پس ‌انداز بازنشستگی شوند.

طبق گزارش کمیسیون تجارت فدرال FTC، بر اساس گزارش های کلاهبرداری ثبت شده در ایالات متحده، تقریباً 7000 نفر از اکتبر 2020 تا مارس 2021 بیش از 80 میلیون دلار در کلاهبرداری های دیجیتال از دست داده اند و 7.5 میلیون دلار زیان از اوایل سال2022 ثبت شده است.
 

تگ ها