فیدلیتی اینترنشنال ETP فیزیکی بیت کوین را در زوریخ راه اندازی کرد

فیدلیتی اینترنشنال ETP فیزیکی بیت کوین را در زوریخ راه اندازی کرد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

فیدلیتی اینترنشنال مستقر در لندن، یک محصول جدید معامله شده در مبادلات بیت کوین (ETP) را در خصوص رفع نیاز سرمایه گذاران اروپایی در خصوص ارز مجازی راه اندازی می کند. محصول قابل معامله در بورس یک محصول فیزیکی قابل معامله در مبادلات بیت کوین به نام Fidelity Physical Bitcoin( ETP) خواهد بود. سرمایه گذاران حرفه ای و نهادی می توانند در این محصول آلمانی سرمایه گذاری کنند. ETPفیزیکی بیت کوین در Xetra در فرانکفورت در دسترس می باشد.

این محصول در بورس SIX در زوریخ سوئیس معامله خواهد شد. متولی ETPفیزیکی بیت کوین  Fidelity Digital Assets است. ETP دارای رقم شارژ 0.75 درصدی و دارایی 6 میلیون دلاری ست. بیت کوین با پشتوانه فیزیکی در اختیار Fidelity Digital Assets  قرار خواهد گرفت. Eurex Clearing خدمات تسویه حساب را ارائه خواهد داد و براون هریمان مدیر و عامل انتقال خواهد بود.
دارایی های دیجیتال فیدلیتی شاخه ای از سرمایه گذاری فیدلیتی در ایالات متحده است. مدیر عامل اروپایی فیدلیتی معتقد است که فناوری بلاک چین توانایی ایجاد اختلال در دنیای مالی را برای سرمایه گذاران دارد. سرمایه گذاری فیدلیتی یکETF فیزیکی بیت کوین، مستقر در کانادا، ارائه می دهد که  دارای دارایی 30 میلیون دلاری است.

Fidelity Digital Assets در اروپا 

دریک نظرسنجی دربارهFidelity Digital Assets مشخص شد که علاقه گسترده به دارایی های دیجیتال زیاد است. این نظرسنجی نشان داد که 70 درصد از سرمایه‌گذاران نهادی انتظار دارند در آینده نزدیک روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. بیش از 90 درصد از پاسخ دهندگان علاقه مند به ارزهای دیجیتال پیش بینی می کنند که این دارایی را تا پنج سال دیگر در سبد سرمایه گذاری خود قرار دهند.

کریستین استاب، یکی از مدیران ارشد Fidelity International می‌گوید: ارائه دسترسی سرمایه گذاران نهادی و حرفه‌ای به دارایی‌های نوآورانه با قیمت رقابتی اولویت اول است.
ناظر مالی بریتانیا، موافقت ضمنی خود را در مورد تجارت  Fidelity Digital Assets نشان داد. همچنین بتازگی Fidelity Digital Assets به ثبت دائمی FCA دست یافته است.Fidelity Digital Assets در سال 2019 وارد بازار اروپا شده است.

نیک کینگ، رئیس ETF در Fidelity Digital Assets، گفته که راه اندازیETP  اولین گام در قابلیت محصول دارایی های دیجیتال ماست. ارائه Fidelity International ارزان ترین پیشنهاد موجود برای سرمایه گذاران اروپایی است.

هنوز ETF در ایالات متحده وجود ندارد

محصول ETP Fidelity چند ماه پس از راه اندازی بیت کوین ETP اینویسکو عرضه خواهد شد. در سپتامبر سال گذشته، FINMA، ناظر مالی سوئیس، دو مجوز به شرکت SIX Digital Exchange اعطا کرد. این امر به آنها اجازه فعالیت به عنوان یک بورس اوراق بهادار و سپرده گذاری برای اوراق بهادار مبتنی بر بلاک چین فعال را خواهد داد.راه اندازی بیت‌کوین فیزیکی هنوز توسط تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده تایید نشده است.
 

تگ ها