فیلیپین، قطب بلاک چین آسیا

فیلیپین، قطب بلاک چین آسیا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فیلیپینی ها پیش از گسترش تجارت ارزهای دیجیتال و سایر راهکارهای فن آوری های مالی به علت شیوع ویروس کرونا و همه گیری در سال 2019 به ارزهای دیجیتال علاقه مند بوده و گسترش تجارت دیجیتال آسیا از آغاز تا کنون در فیلیپین رونق بیشتری داشته است.

همچنین بورس کشور در نظر دارد علارغم روند نزولی اخیر و کاهش قیمت بیت کوین و سایر آلت کوین ها به منظور یکپارچه سازی دارایی ها، ارزهای دیجیتال را به پلتفرم معاملاتی خود اضافه نماید. به گفته کارشناسان، این اقدام مطمئنا تجارت ارزهای دیجیتال در فیلیپین را با وجود نوسانات اخیر رونق خواهد بخشید.

همچنین براساس اظهارات دونالد لیم، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری فلیپینی Dito CME، فیلیپین تمام خصوصیات تبدیل شدن به پایتخت بلاک چین و قطب برتر آسیا را دارد و این کشور با جمعیت 110 میلیونی خود بالاترین نرخ نفوذ اینترنت و NFT در منطقه را داراست.

طبق داده های بانک جهانی دیجیتال، تقریبا 70 میلیون نفر در سراسر جهان از کیف پول بلاک چینی استفاده می کنند و میانگین حجم تجارت روزانه ارزهای دیجیتال به بیش از 130 میلیارد دلار افزایش یافته است. براساس گزارش این بانک در حال حاضر حدود 4.3 میلیون نفر یا 4 درصد از کل جمعیت فیلیپین دارای دارایی های دیجیتال می باشند.

براساس مطالعات کمبریج در 2021، فیلیپین بالاترین نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال در آسیا و سومین نرخ پذیرش در سراسر جهان را داراست. طبق بررسی کارشناسان دلایل پذیرش بالای ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین امنیت، غیرمتمرکز بودن، در دسترس بودن و مقاوم بودن ارزهای دیجیتال در مقابله با تورم است.

توسعه فن آوری دیجیتال در فیلیپین

طبق تعریف Investopedia، بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال مشترک یا پایگاه داده توزیع شده است که در دسترس تمام دستگاه های متصل به شبکه است. می توان از آن به عنوان یک پایگاه داده دیجیتال جهانی برای ذخیره بسیاری از اطلاعات استفاده نمود.

بلاک ‌چین ‌ها نقش مهمی در حفظ یک دفتر کل امن و غیرمتمرکز تراکنش ‌ها دارند. برای مثال بیت ‌کوین به دلیل قدرت بلاک چین خود امنیت کاربری بسیار بالایی دارد و یکپارچگی و امنیت داده هار را تضمین کرده و بدون نیاز به شخص ثالث امکان تراکنش مطمئن را فراهم می کند.
به دلیل محبوبیت جهانی بلاک چین، وزارت علوم فیلیپین در نظر دارد در هفته بلاک چین یک دوره آموزشی بلاک چین برگزار نماید. این رویداد که از 28 نوامبر تا 4 دسامبر در شهر پاسای برگزار خواهد شد، کارشناسان داخلی و بین المللی بسیاری را گرد هم خواهد آورد.

فیلیپین هم اکنون در حال بررسی موارد استفاده فن آوری بلاک چین در مراقبت ‌های بهداشتی، کمک ‌های مالی، ذخیره‌ سازی سوابق دولتی، صدور ویزا و پاسپورت و ثبت علامت تجاری می باشد. طبق داده های Chainalysis، فیلیپین هفدهمین کشور آگاه از ارزهای دیجیتال در جهان است و از نظر تعداد دارندگان ارزهای دیجیتال در رتبه دوازدهم در شاخص پذیرش جهانی دیجیتال قرار دارد.
 

تگ ها