قانونی شدن ارزهای دیجیتال با تصویب طرحهای مالیاتی در هند

قانونی شدن ارزهای دیجیتال با تصویب طرحهای مالیاتی در هند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان Nirmala Sitharaman، پیشنهاد کرده است که با تصویب 30 درصدی مالیات برای ارزهای دیجیتال فعالیت این صنعت در این کشور را بصورت قانونی انجام دهند. وی گفت: ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC)، روپیه دیجیتال، قرار است توسط بانک مرکزی هند (RBI)، در سال‌های 2022 تا 2023 عرضه شود.
WRX، توکن بومی صرافی رمزارز هندی WazirX، پس از انتشار این خبر رشد صعودی داشت و با قیمت 0.996 دلار با افزایش 27 درصدی معامله رشد قیمت پیدا کرد. Nischal Shetty، مدیر عامل WazirX به رویترز گفت: آنها امیدوارند این توسعه هر گونه ابهام را برای بانک ها برطرف کند و آنها بتوانند خدمات مالی خود را در صنعت ارز دیجیتال افزایش دهند. آوینش شکر، مدیر اجرایی صرافی ارز دیجیتال ZebPay گفت: سی درصد مالیات بر درآمد حاصل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال اگرچه بالاست، اما گامی مثبت برای مشروعیت بخشیدن ارزهای دیجیتال هست و همچنین از افزایش موج مثبت افکار عمومی در پذیرش هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال و NFT خبر داد.
در همین حال، تانوی راتناTanvi Ratna مدیر عامل اندیشکده هندی Policy 4.0، تاکید کرد که گرفتن مالیات از ارزهای دیجیتال به معنای قانونی بودن آن نیست، حتی معاملات غیرقانونی هم درهند مشمول مالیات هستند و خطوط واقعی مالیات معمولاً با نظارت سازمان مالیاتی CBDT ارائه می شود. این قانون همچنین یک درصد مالیات کسر شده در نرخ مبدا (TDS) را معرفی میکند که به دولت اجازه می‌دهد از منبع درآمد یک فرد در مبادلات دیجیتال طبق سقف تعیین شده مالیات دریافت کند. بدین ترتیب اداره مالیات بر درآمد دولت هند مالیات را در مبدا کسر و به حساب دولت مرکزی واریز می کند. ناظران به سرعت تأثیر بالقوه این قانون را بر سودآوری سرمایه‌گذاری‌ها و تراکنش‌های ارز دیجیتال را تحلیل کردند.

شفافیت مالیات ارزهای دیجیتال

در نگاه اول به نظر می‌رسد که خرید و فروش ارزهای دیجیتال که از حد تعیین شده بالاتر بروند، مشمول 30 درصد مالیات در این کشور خواهند شد. آمیت سینگانیا Amit Singhania، شریک شرکت حقوقی Shardul Amarchand Mangaldas & Co، به فایننشال اکسپرس گفت: علاوه بر این، معرفی نرخ مبدا TDS در مبادلات دیجیتال به دولت این امکان را می دهد که بر تراکنش های دیجیتال بهتر نظارت کند و همچنین سود حاصل از بازار ارزهای دیجیتال نیز مشمول مالیات خواهند شد. همچنین، سیتارامان در سخنرانی خود در پارلمان هند در مورد بودجه 2022 هند به نقل از ایندیان اکسپرس گفت که CBDC یا ارز دیجیتال این کشور به یک سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان تر تبدیل خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌شود روپیه دیجیتال با استفاده از بلاک چین و سایر فناوری‌ها توسط بانک های هند منتشر شود.
ناظران صنعت ابتدا انتظار داشتند که قانونگذاران هندی قوانین مورد نظر برای بازار ارزهای دیجیتال را در جلسه زمستانی مجلس که در 29 نوامبر آغاز شد، نهایی کنند، اما جلسه اصول کلی در این مورد در 22 دسامبر بدون هیچ تصمیم الزام آور در مورد این لایحه به پایان رسید.

تگ ها