اقدام به قتل پدر برای سرقت 400000 دلار ارز دیجیتال

اقدام به قتل پدر برای سرقت 400000 دلار ارز دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

فردی که می‌خواست به دارایی‌های دیجیتال پدرش دست پیدا کند دستگیر و محکوم شناخته شد. لیام گرشونی، اخیرا سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را با پدر خود آغاز کرده بود و در پی افزایش سرمایه می خواست تمام سرمایه را از آن خود کند.

ولی بدون دسترسی به تلفن همراه پدر این امر امکانپذیر نبود لذا تصمیم گرفت در یک حرکت عجیب اقدام به مسموم کردن او کند.

پدر به واشنگتن پست گفت که پدر و پسر بعنوان شریک سرمایه گذاری در یک حساب 100000 دلاری بوده اند. این دو با هم روی ارزهای رمزپایه سرمایه گذاری کرده بودند که سود زیادی برای هر دوی آنها به همراه داشت.

با توجه به ارزش حساب سرمایه‌گذاری حال حاضر بازار، پدر و پسر هر دو توانستند مقداری از دارایی‌های خود را نقد کنند و پس از کسر مالیات 350000 دلار سود دریافت کنند. مشکلات از زمانی شروع شد که لیام با کاهش قیمت‌های بازار از پدرش درخواست کرد که سرمایه دیجیتال را تبدیل به پول نقد کنند.

پدر به پسرش گفته بود به جای آن باید مواد مخدر را کنار بگذارد. لیام که مصمم بود همه چیز را به دست خود بگیرد، نقشه ای برای فروش ذخایر بیت کوین آماده کرده بود. از این رو اقدام به مسموم کردن پدر با ریختن مواد مخدر در چای پدرش کرد. گرشونی پدر بعد از نوشیدن چای چیزی به یاد نمی آورد.

اتهامات جرایم رمزنگاری

لیام توانسته بود موبایل پدرش را بازیابی و به حساب کاربری وی دسترسی پیدا کند و دو سوم ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگری به نام اتریوم منتقل کند. او سپس پدرش را در آپارتمان به امید اینکه وی صبح روز بعد خودش بیدار خواهد شد، رها کرده بود.

اما گرشونی پدر تمام مدت در آپارتمان خود بیهوش بود و پس از دو روز به بیمارستان منتقل و در بخش آی سی یو بستری شد در بیمارستان، مشخص شد که او با دوز بالایی از بنزودیازپین‌ها مسموم شده که باعث کم‌آبی شدید بدن به همراه اختلال عملکرد حاد اعضای بدن شده است.

گرشونی پدر پس از چهار روز تحت نظر بودن حالش رو به بهبود رفته و پسر خود را مسبب این عمل می داند. لیام گرشونی به سرقت و تلاش برای قتل متهم شد، اما به دلیل اینکه قصد قتل پدر را نداشت، حکمش تقلیل یافت. او بعداً به اتهام حمله به قتل اعتراف کرد و به 125 روز حبس محکوم شد و همچنین به گذراندن دو ماه درمان دارویی و بهداشت روانی در منزل زیر نظر روانشناس و متخصص ترک اعتیاد محکوم شد.

تگ ها