قطع همکاری صرافی ‌های ارز دیجیتال ژاپن با کاربران روسی

قطع همکاری صرافی ‌های ارز دیجیتال ژاپن با کاربران روسی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته نیککی و رویترز پرس، توکیو هم راستا با ایالات متحده و اروپا از تبدیل شدن مبادلات ارزهای دیجیتال به محلی برای دور زدن تحریم ‌های اقتصادی و مالی روسیه و بلاروس جلوگیری خواهد کرد.

ناظر ارشد مالی ژاپن، آژانس خدمات مالی (FSA) و وزارت دارایی به صرافی‌ های داخلی ارزهای دیجیتال گفته ‌است که تمامی تراکنش ‌های خود با روس ‌ها و بلاروسی ‌های مورد تحریم بین ‌المللی متوقف کنند.

براساس اعلام وزارتخانه خدمات مالی ژاپن به پلتفرم ‌های تجاری، تراکنش ‌های انجام شده از طریق صرافی ‌های ارز دیجیتال ژاپن کاربران روسی و بلاروسی را بلاک خواهند کرد، همچنین جزئیات این معاملات به آژانس خدمات مالی و وزارت دارایی ژاپن گزارش خواهند شد.

در بیانیه ای مشترک، این نهادها همچنین خواستار افزایش نظارت بر تراکنش های ارز دیجیتال شده و از صرافی ها خواستند به لیست های تحریمی منتشر شده توسط دولت توجه کنند.

روز جمعه هفته گذشته، 11 مارس براساس گزارش G7 (گروه هفت) جامعه بین ‌الملل هزینه ‌هایی را برای کاربران غیرقانونی روسیه که از دارایی ‌های دیجیتال برای افزایش و انتقال ثروت خود استفاده می‌کنند، تحمیل خواهد کرد.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد ناشناس آژانس خدمات مالی گفت: اقدامات هم راستا با اهداف گروه هفت خواهد بود. با این حال، نیککی پرس افزود که برخی از مشتریان تحریم شده روسیه ممکن است با استفاده از نام مستعار و همچنین اقدامات دیگر به دنبال دور زدن تحریم ها باشند که در این صورت اثربخشی تعلیق نامشخص خواهد بود.

صرف ‌نظر از این، انجمن مبادلات ارز مجازی ژاپن (JVCEA)، سازمان خود تنظیمی که همه صرافی ‌های ارزهای دیجیتال ثبت شده کشور را شامل می ‌شود، در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد مجموعه ‌ای از دستورالعمل ‌ها برای اعضای خود با هدف اجرای مطابق با تحریم‌ ها می باشد.

براساس گزارشNikkei : این نهاد قرار است با آژانس خدمات مالی در مورد اجرای صحیح قوانین تحریمی همکاری کند. پیش از این، همه صرافی ‌های بزرگ ارزهای دیجیتال کره جنوبی تمام تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال و رد درخواست‌ های ایجاد حساب که از آدرس ‌های IP روسی، اقداماتی انجام داده اندرا  با ممنوع کردند.

در همین حال، به نظر می رسد که تتر صادر کننده استیبل کوین USDT قصد انجام همین کار را ندارد. جمعه گذشته، 11مارس میخائیلو فدوروف، معاون نخست ‌وزیر اوکراین، مستقیماً از تتر و مدیر ارشد فن آوری آن، پائولو آردوینو، خواست که هر گونه معامله با روس‌ها را برای صلح متوقف کنند! این شرکت به طور مستقیم به فدروف پاسخ نداده است.

طبق بیانیه ای که بلومبرگ به آن اشاره کرده است، مدیران تتر گفتند که تتر نظارت مستمری بر بازار انجام می دهد تا مطمئن شود که هیچ اقدام مغایر با تحریم های بین المللی در حال انجام نیست.
 

تگ ها