قیمت سر به فلک کشیده زمین های مجازی در متاورس

قیمت سر به فلک کشیده زمین های مجازی در متاورس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

متاورس یکی از مفاهیمی ست که در سال 2021 مورد بحث قرار گرفت، این اکوسیستم جدید امکان زندگی و تعامل انسان ها را در دنیای مجازی فراهم کرده است. اگرچه هنوز در مراحل اولیه است اما در هسته خود، توسط فناوری های نوظهور، از جمله بلاک چین و واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی می شود و این جایگاه به سرعت در دنیای کریپتو و سایر بخش‌ها مانند بازی و صنعت هنر در حال جذب است. سال گذشته اولین پلتفرم‌های متاورس مختلف مانند Decentraland و TheSandbox بودند که هر دو بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند. با گذشت تقریباً یک سال از عمر این پروژه، قطعات زمین مجازی در این پلتفرم ها به شدت افزایش یافته است. آخرین مورد برجسته فروش یک قطعه زمین 52 فوت مربعی در Decentraland به قیمت $362,221 بوده است. با توجه به این روندها، به نظر می رسد سرمایه گذاران بیشتری از صنایع مختلف به تدریج به پتانسیل موجود در یک متاورس پی می برند.

دنیای پاریس مجازی

پاریس هیلتون، شخصیت رسانه ای و تاجر آمریکایی، از جمله افراد مشهوری است که قبلاً روی متاورس خود سرمایه گذاری کرده است. هیلتون اخیرا یک جزیره مجازی به نام دنیای پاریس راه اندازی کرده است که علاقمندان می توانند تجربه دیجیتالی از در بورلی هیلز را داشته باشند و بصورت مجازی در پاریس ورلد قدم بزنند که از کارناوال هیلتون که در نوامبر 2021 در اسکله مونیکا، کالیفرنیا برگزار شد، الهام گرفته شده است. به گفته هیلتون، متاورس یک فرصت عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات فردی در جهانگردی با علاقمندان است و به آنها فرصتی می دهد تا جهان را به صورت مجازی کشف کنند. از آنجایی امکان تجربه بصورت واقعی برای همگان مقدور نیست، بنابراین تلاش شده که بصورت مجازی بتوانند این تجربه را در اختیار علاقمندان قرار دهند.

عصر متاورس

در مقایسه با سایر اکوسیستم‌ها در بازار ارز دیجیتال، نوآوری‌های بیشتری در بازار متاورس در حال ظهور است. یکی از برنامه های قابل توجه SPACE هست، اسپیس یک دنیای مجازی که به سهامداران اجازه میدهد که هویت خود را تعیین کنند و تصمیم بگیرند که چه کسی میخواهند باشند و با افرادی از سراسر جهان ملاقات کنند و حرفه خود را در یک دنیای سه بعدی واقع گرایانه خیره کننده ایجاد کنند. VC های برجسته ای در توسعه اسپیس مشارکت داشتند از جمله از Dapper Labs، Coinfund، Digital Currency Group، Hof Capitalو Animoca brands. از جمله اهداف متاورس تبدیل شدن به مکانی برای معاشرت و ملاقات مردم از سراسر دنیاست و این طی یک پروسه طبیعی تجارت انجام خواهد شد. یکی دیگر از پروژه های متاورس که کشش قابل توجهی نسبت به آن وجود دارد PlayMining هست و این نوآوری متمرکز بر NFTابتدا به‌عنوان یک پلتفرم بازی‌سازی شده معرفی شد و اکنون تیم متاورس محصولات خود را برای نمایش دنیای متاورس آینده PlayMining Verse، توسعه خواهند داد.

چشم انداز دنیای متاورس

درسال 2022 متاورس به رشد خود ادامه خواهد داد و کاربران بیشتری را جذب خواهد کرد. یکی از این پروژه‌هایی که باید به آن توجه داشت Bit.Country هست، دنیای مجازی مبتنی بر جامعه به کاربران امکان ساخت دنیای متاورس شخصی‌ را میدهد. متاورس Bit.Country بر روی زیرساخت زیرلایه ساخته شده است و دارای عملکردهای مختلفی از جمله لایه سازگار با ارز اتریوم، سازگاری زنجیره ای متقابل و توکن حاکمیت بومی، NUUM است. برخلاف بسیاری از پروژه‌های متاورس موجود،Bit.Country اکوسیستمی معرفی کرده تا هم کاربران غیر فنی و هم توسعه‌دهندگان بتوانند دنیای مجازی را با قابلیت‌های اضافه راه‌اندازی کنند. اسلاتهای ساختمانی در Bit.Country از طریق مزایده Continuum Spot پلتفرم تخصیص داده می‌شود که با مکانیزم رای‌گیری ((good neighborhood protocol)) تسهیل می‌شود. با نگاهی به آینده، متاورس Bit.Country نه تنها از اکوسیستم های مجازی شخصی سازی شده تشکیل شده است، بلکه دارای یک اکوسیستم بازی Dapp نیز خواهد بود. با توجه به پتانسیل زیربنایی، شرط بندی روی آینده متاورس احتمالاً یکی از بهترین سرمایه گذاری های این دهه خواهد بود. جای تعجب نیست که حتی برندهای بزرگی مانند آدیداس و میلیاردرهایی مانند مالک دالاس ماوریکس، مارک کوبان، قبلاً به این گروه ملحق شده اند. سال 2022 احتمالاً سالی است که متاورس جهانی شود و افراد و شرکت ها را در خود جای دهد.

تگ ها