لایحه جدید گرجستان در خصوص معافیت ماینرها از مالیات

لایحه جدید گرجستان در خصوص معافیت ماینرها از مالیات
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

مشارکت های تجاری استراتژیک و لایحه معافیت مالیاتی راه را برای استخراج تجاری سودآور در گرجستان هموار می کند.

لایحه جدید مجلس نمایندگان به نام HB1342 توسط نمایندگان جورجیا، دان پارسونز، تاد جونز، کیتی دمپسی، هیث کلارک و کیسی کارپنتر ارائه شده است که باعث می‌شود ماینرهای ارز دیجیتال مالیات فروش و استفاده را نپردازند. طبق یک سند، این لایحه بدون نام بیان می‌کند که فروش یا استفاده از برق مورد استفاده در استخراج تجاری دارایی‌های دیجیتال از مالیات فروش و استفاده معاف شود.

این لایحه فقط برای ماینرهای تجاری که از 75000 فوت مربع، تقریباً 6968 متر مربع استفاده می کنند، اعمال می شود.

این لایحه باید در کمیسیون مورد بحث قرار گیرد

این لایحه پیشنهادی در ابتدا با منشی مجلس در مجمع عمومی جورجیا ثبت شد. در اولین روز قانونگذاری پس از تشکیل پرونده، لایحه از طریق خوانش اول به قانونگذاران ارائه شد. در ادامه روند لایحه به کمیته ای واگذار می شود که می تواند از مردم بعنوان شهود از طرف لایحه، دعوت کند.

همچنین کمیته می تواند به تشخیص خود لایحه را اصلاح کند. پس از خوانش در مجمع عمومی کمیته، اعضاء به این لایحه رأی خواهند داد. مجلس نمایندگان جورجیا پس از رای گیری کمیته میزبان یک خوانش دوم و سوم نیز خواهد داشت. پس از اینکه یک لایحه مورد مطالعه سوم قرار گرفت، به مجلس منشأ، اعم از سنا یا نماینده ارائه سپس اصلاحات مورد نظر صورت خواهد گرفت.

هر سناتور و نماینده به این لایحه رأی خواهند داد و سپس لایحه برای امضا یا وتو به فرماندار ارائه خواهد شد. فرماندار این اختیار را دارد که لایحه را امضا کند و یا آن را وتو کند. زمانی که فرماندار لایحه را امضا می کند، قوانین جدید در مجموعه قوانین جورجیا چاپ خواهند شد.

معافیت ها یا مشوق های مالیاتی سایر ایالت ها

این اولین ایالتی نیست که معافیت مالیاتی ارائه می کند. در ایلینوی، قانونگذاران لایحه‌ای را ارائه کردند که مشوق های مالیاتی برای مراکز داده ای که  ASICهای استخراج را انجام می‌دهند، ارائه می‌دهد. Bitfarms مستقر در کانادا پس از به دست آوردن یک تاسیسات برق آبی 24 مگاواتی در این ایالت، اعلام کرد که قصد دارد یک تاسیسات ماینینگ در ایالت واشنگتن بسازد.

زیرساخت انرژی گرجستان پایدار است و عمدتاً متکی به انرژی آبی است. سایر منابع انرژی شامل چوب سوخت و سوخت های فسیلی وارداتی است.

مشارکت تجاری کارگزاران گرجستان با ISW Holdings

تا اکتبر 2022، گرجستان با مشارکت ISW Holdings و Bit5ive LLC موافقت کرد تا 56000 دستگاه استخراج Antminer را خریداری کند. این ماشین ها به 200 مگاوات برق از ISW از تاسیسات این شرکت در گرجستان نیاز دارند.

پیش بینی های اولیه درآمد سالانه 100 میلیون دلاری در خدمات میزبانی را پیش بینی می کند. همچنین لایحه ای توسط قانونگذاران گرجستان در مارس 2021 تصویب شد تا ارز دیجیتال را به برنامه درسی دبیرستان های گرجستان اضافه کند. بدین ترتیب، با شکل گیری زمینه های تجاری و قانونی، زمینه برای شکوفایی استخراج ارزهای دیجیتال فراهم شده است.

تگ ها