مالیات 13میلیارد دلاری روسیه در صورت تصویب لایحه ارز دیجیتال

مالیات 13میلیارد دلاری روسیه در صورت تصویب لایحه ارز دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

روسیه در تلاش برای نهایی کردن لایحه ارز دیجیتال خود می باشد. وزارت دارایی با کمک مردم در پی بهبود مقررات دارایی های دیجیتال تا اواسط ماه آینده خواهند بود. بر اساس یک لایحه قبلی که وزارتخانه آن را "قانون ارز دیجیتال" می نامد.

تاکنون یعنی در زمان انتشار مقاله، پیش نویس این لایحه هنوز علنی نشده است. با این حال، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه انتظار دارد تا رایزنی های عمومی برای لایحه ارز دیجیتال را تا 18 مارس تکمیل کند. سخنگوی این وزارتخانه وعده انتشار آنرا تا چند هفته آینده داد. رویه بحث عمومی در چند مرحله انجام خواهد شد که هم اکنون در مرحله اولیه اطلاع رسانی و توسعه لایحه است. 

بانک روسیه قبلاً با تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل ریسک احتمالی که برای ثبات مالی ایجاد می کرد مخالف این طرح بوده است. اما با اجرای طرح توسط وزیر دارایی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از مردم خواست تا در مورد این موضوع به اجماع دست یابند. سیلوانوف در جلسه توجیهی وزارتخانه با بانک مرکزی چهارشنبه اعلام کرد که ممنوعیت ارز دیجیتال به اندازه ممنوعیت اینترنت در روسیه غیرممکن خواهد بود و روسیه نمی تواند بیت کوین را غیرقانونی اعلام کند.

سیلوانوف به جای منع تجارت بیت کوین، تنظیم لوایح و قوانین صنعت دیجیتال را پیشنهاد کرد تا دولت بتواند نظارت بیشتری در مارکت ارز دیجیتال داشته باشد و بدین طریق با تسهیل قوانین دیجیتال اقتصاد کشور نیز  شاهد رونق گسترده ای خواهد بود. روسیه هم اکنون سود زیادی از مالیات های ارز دیجیتال در میزان دارایی های فیات (ارز رایج) واریز و برداشت شده دارد. تحلیلگران طبق آنالیز یک سند دولتی پیش بینی می‌کنند که این کشور ممکن است بیش از 13 میلیارد دلار از پرداخت های مالیاتی در بازار ارز دیجیتال سود کند.

پول کلان در ارز دیجیتال

اقتصاددانان همچنین با ارائه جزئیات توضیح دادند که این مالیات ها در صنعت ارز دیجیتال را می‌توان به دو شکل مالیات بر اشخاص حقوقی مانند صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات، یا بصورت مالیات بر سرمایه‌گذاری جمع آوری کرد.

هم اکنون آنها به دنبال دریافت 90 تا 180 میلیارد روبل در سال تنها از پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال قانونی و دارای مجوز و حدود 606 میلیارد روبل از مالیات بر درآمد هستند. طبق گزارش بلومبرگ، در حال حاضر، بر اساس تخمین تقریبی روس ها سالانه بیش از 16.5 تریلیون روبل ارز دیجیتال یا حدود 215 میلیارد دلار درآمد دارند.

روسیه  هم اکنون 12 درصد از اقتصاد جهانی ارز دیجیتال را در اختیار دارد، اما پتانسیل رشد آن با قانونی شدن این صنعت بی پایان خواهد بود و با قانونگذاری متناسب ارز دیجیتال روسیه رقیب قدرتمند قدرت اقتصادی اول جهان خواهد بود.

تگ ها