ماینینگ در سراسر جهان

ماینینگ در سراسر جهان
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:3 دقیقه

کدام کشورها بندرهای جدید ماینرها هستند و اتر و بیت کوین در سال 2022 کجا می توانند با موفقیت و سودآوری استخراج شوند؟ یکی از موضوعات اصلی در میان جامعه ارز دیجیتال در سال 2021، سیاست تهاجمی چین در قبال استخراج بود که منجر به ممنوعیت کامل چنین فعالیت‌هایی در ماه سپتامبر شد.

در حالی که ماینینگ به عنوان یک نوع فعالیت مالی از بین نرفته است و بعید است که ناپدید شود، استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال چینی مجبور بودند به دنبال مکانی جدید برای راه‌اندازی فروشگاه باشند. بسیاری از آنها به ایالات متحده نقل مکان کردند، در حالی که برخی بخاطر برق ارزان آن به اسکاندیناوی و برخی دیگر به قزاقستان نزدیک شدند.

فعالیت‌های استخراج نمی‌توانند برای همیشه زیر رادار باقی بمانند، و دولت‌ها در سرتاسر جهان نگرانی‌هایی را در مورد ظرفیت برق و قطعی برق مطرح کرده‌اند.
اریک تدین، نایب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا که به عنوان مدیر کل سازمان نظارت مالی سوئد نیز هست خواستار ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند بیت کوین (BTC) در اروپا شده است. 
با توجه به ممنوعیت ماینینگ، استخراج رمزارز کجا سودآور و از نظر قانونی مطلوب است؟

 آمریکای شمالی

بر کسی پوشیده نیست که ایالات متحده کشور اصلی برای استخراج ارزدیجیتال است. پس از خروج از چین، ماینرهای رمزارز و میلیاردهای سرمایه به ایالت جنوبی بدلیل سیاستهای فرماندار گرگ ابوت و حمایت وی از بیت کوین سرازیر شدند.

فیلیپ سالتر، مدیرعامل شرکت استخراج ارزهای دیجیتال Genesis Digital Assets، به کوین تلگراف گفت: برجسته ترین مکان برای ماینرها در سراسر جهان در حال حاضر تگزاس است. مقادیر عظیم انرژی باد و خورشیدی آن باعث ایجاد انرژی مازاد و مقرون به صرفه است و مانیرها از سال‌ها پیش شروع به استخراج در آنجا کرده‌اند.
همسایه شمالی آمریکا، کانادا، نیز به طور فعال ماینرها را جذب خود کرده است. اخیراً، مقامات آلبرتا از ماینرهای ارزهای دیجیتال به این استان دعوت کردند و قیمت ارزان برق آن را بدلیل فراوانی گاز طبیعی محلی اعلام کردند.

آمریکای لاتین

کشورهای آمریکای لاتین تلاش قابل توجهی را برای جذب ماینرها انجام داده اند، به ویژه السالوادور که نگرش مطلوبی نسبت به استخراج از خود نشان داده است. این کشور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت شناخت. دولت السالوادور در سرمایه گذاری مستقیم در بیت کوین تردیدی نداشته است و حتی قصد دارد شهری را به ارز دیجیتال اختصاص دهد که برق برای استخراج بیت کوین از نیروگاه های آتشفشانی آن تامین خواهد شد.
کاستاریکا نیز به دلیل قیمت پایین برق به تدریج در حال تبدیل شدن به مکان مساعد برای ماینینگ است. به لطف ماینینگ، یک نیروگاه برق آبی که در اوایل همه‌گیری COVID-19 بسته شده بود، اکنون بازگشایی شده است.
آرژانتین در بین ماینرها بسیار محبوب بود تا اینکه دولت اخیرا تصمیم گرفت یارانه ماینرها را کاهش دهد و مالیات بر فعالیت های ماینینگ را افزایش دهد. تاکنون، این تغییرات سیاست مالی برای ماینینگ محدود به استان تیرا دل فوئگو است که به دلیل آب و هوای سردش شناخته شده است. با این وجود، آرژانتین حتی پس از افزایش قیمت برق، با در نظر گرفتن بحران انرژی در مناطق رقیب مانند اروپا، مکان خوبی برای ماینیگ باقی خواهد ماند.

ماینینگ در اروپا

عملیات ماینینگ ارز دیجیتال در اروپا نسبتاً محدود باقی مانده است، زیرا قیمت های بالای برق در بحبوحه بحران انرژی باعث می شود شرکت های ارز دیجیتال قبل از استقرار در اروپا با چالشهای فراوانی روبرو باشند. در واقع، کشور اسکاندیناوی ایسلند قبلاً یک مکان مناسب برای استخراج بیت کوین بوده اند. در اواخر سال گذشته، شرکت ملی برق کشور، Landsvirkjun، با استناد به نگرانی‌های مربوط به ظرفیت، میزان برقی را که برای صنایع انرژی بر مانند استخراج بیت‌کوین و ذوب آلومینیوم ارائه می‌کرد را کاهش داد.

گرجستان و روسیه

در گرجستان، واقع در منطقه قفقاز، تعداد زیادی نیروگاه برق آبی که در زمان جمهوری شوروی ساخته شده و مقدار زیادی برق ارزان قیمت را برای ماینینگ فراهم کرده است. شرکت‌های بزرگ ماینینگ ارز دیجیتال در حال حاضر فعالیت های خود را در این کشور راه اندازی کرده اند. همچنین لازم به ذکر است که روسیه به دلیل هزینه های کم انرژی و آب و هوای سرد، مرکز اصلی استخراج ارز دیجیتال است. آندری لوبودا، مدیر روابط عمومی ماینینگ روسیه اعلام کرد که در صورت حمایت دولت روسیه از ارزهای دیجیتال، کار برای ماینرها راحت خواهد بود. طبق گزارش BitRiver، امروزه حدود 300000 نفر در روسیه به استخراج بیت کوین مشغول هستند.
 

تگ ها