محبوبیت بالای لایه 2 کوین بیس

محبوبیت بالای لایه 2 کوین بیس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر می رسد که راه حل مقیاس بندی لایه 2 کوین بیس به نام Base اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تنها در شش هفته کوتاه پس از راه اندازی، ارزش کل قفل شده (TVL) بیس نزدیک به 400 میلیون دلار افزایش یافته است. این افزایش سریع استفاده و محبوبیت باعث شده است که اخیراً از بلاک چین Solana در TVL پیشی بگیرد.

شبکه اسکیلینگ لایه 2 کوین بیس TVL از سولانا پیشی گرفت:

Base به عنوان یک شبکه لایه 2 در اتریوم عمل می کند که توسط Coinbase با همکاری Optimism راه اندازی شد تا راهی ایمن، کم هزینه و سازگار با توسعه دهندگان را برای ساخت زنجیره ای ارائه دهد. از زمان راه‌اندازی، Base توانسته است بازار مناسبی پیدا کند و به آن اجازه دهد تا به سرعت در بازار ارزهای دیجیتال نفوذ کند. با این حال، این پیشرفت بدون برخی از مشکلات نبوده است. قبل از راه اندازی عمومی، Base دارای اشکالاتی بود که توسعه دهندگان توانستند به سرعت آن ها را برطرف کنند. در اوایل این ماه، شبکه با شکست دیگری روبرو شد زیرا تولید بلوک به طور غیرمنتظره ای به مدت 45 دقیقه متوقف شد. طبق گفته DefiLlama تجمیع کننده DeFi TVL، TVL Base در ماه گذشته +111٪ افزایش یافته و اکنون بیش از 370.29 میلیون دلار دارد. هفته گذشته، رشد Base از نظر حجم تراکنش از بلاک چین سولانا عبور کرد. این رشد ادامه یافته است و شبکه Layer-2 اکنون جلوتر از Solana است که ارزش کل قفل شده (TVL) آن در ماه گذشته با 12.22 درصد کاهش به 310 میلیون دلار رسیده است. همچنین، TVL Base را از دیگر زنجیره‌های محبوب مانند کرونوس، بیت‌کوین و کاردانو جلوتر قرار می‌دهد.

بیس تنها در 6 هفته رشد چشمگیری می بیند:

رشد بیس با Aerodrome آغاز شد، یک صرافی غیرمتمرکز، که پس از راه اندازی آن، 190 میلیون دلار در شبکه واریز کرد. رشد Base را می‌توان به محبوبیت Friend.tech، یک برنامه اجتماعی غیرمتمرکز نیز نسبت داد. با TVL فعلی 38.6 میلیون دلار، Friend.tech یکی از پروژه های بومی Base است که بیشترین سهم را دارد. پروژه های دیگری که سهم قابل توجهی در TVL دارند عبارتند از Stargate، Curve DEX و Compound V3. در حال حاضر، اتریوم همچنان از نظر TVL پیشرو است. با این حال، ماه های آینده برای تعیین اینکه آیا Base می تواند شتاب خود را حفظ کند و به جذب جریان اصلی ادامه دهد، بسیار مهم خواهد بود. در مسیر فعلی، Base می‌تواند در هفته‌های آینده از 500 میلیون دلار در TVL فراتر رود و خود را به عنوان یک رهبر در شبکه‌های مقیاس‌بندی لایه 2 تثبیت کند. طبق گزارش BaseScan، طبق گزارش BaseScan، تعداد تراکنش‌های روزانه در Base در 14 سپتامبر به بالاترین میزان خود یعنی 1.88 میلیون رسید. شبکه لایه 2 اکنون بیش از 40.31 میلیون تراکنش را در زمان نگارش این مقاله پردازش کرده است.
 

تگ ها