محدودیت خدمات بایننس در روسیه به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا

محدودیت خدمات بایننس در روسیه به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم، محدودیت ‌های عمده ‌ای را برای کاربران در روسیه به دنبال بسته پنجم تحریم ‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال کرده است. بایننس در روز پنجشنبه، 21 آوريل رسماً محدودیت های خدمات خود را برای اتباع روسیه یا ساکنان روسیه اعلام کرده است و این افراد را در صورت داشتن بیش از 10.000 یورو یا 10.800 دلار از معامله ممنوع خواهند بود.

براساس محدودیت های اعمال شده، از این پس حساب‌ های مسدود شده دیگر نمی‌ توانند با استفاده از کیف پول‌ های اسپات، فیوچرز و نگهبانی بایننس و همچنین سپرده ‌های سهامداری و به دست آمده، واریز یا معاملات خود را انجام دهند.
محدودیت کاربران روسی

در این اطلاعیه آمده است که این محدودیت مربوط به اتباع روسیه، اشخاص حقیقی مقیم روسیه و اشخاص حقوقی مستقر در روسیه است و همچنین حساب ‌های اتباع روسیه مقیم خارج از روسیه و حساب‌ های غیر اتباع مستقر در روسیه یا اشخاص اتباع حقیقی مقیم روسیه، یا اشخاص حقوقی مستقر در روسیه، که معاملات با ارزش کل 10.000 یورویی را انجام خواهند داد، بی ‌تأثیر و فعال باقی خواهند ماند.

بر همین اساس افراد و موسسات محدود دارای پوزیشن آتی باز یا مشتقه نیز 90 روز فرصت خواهند داشت تا پوزیشن خود را ببندند. بایننس خاطرنشان کرد که اقدامات جدید اتخاذ شده برای شهروندان عادی روسیه نیز محدود کننده است. بایننس از آغاز در اجرای تحریم ها پیشرو بوده است و احتمالا سایر صرافی های نیز باید به زودی از قوانین مشابه پیروی کنند. بایننس به درخواست کوین تلگراف برای ارائه اطلاعات بیشتر پاسخی ارائه نکرده است.

رویه صرافی بایننس در اجرای مقررات تحریم ها

چانگ پنگ ژائو ، مدیر عامل بایننس اعلام کرده است که صرافی ‌های ارز دیجیتال به مانند بایننس باید به روشی مشابه با موسسات مالی سنتی از تحریم‌ ها پیروی کنند. مدیر عامل شرکت بایننس قبلا اعلام کرده بود که بایننس به دلیل تحریم های ایالات متحده آمریکا و اروپا علیه روسیه به طور یکجانبه حساب های میلیون ها کاربر معمولی روسی را مسدود نخواهد کرد، همچنین ژائو در مصاحبه ‌ای گفته است هر کسی در لیست تحریم ‌ها باشد، نمی ‌تواند از پلتفرم بایننس استفاده کند.

اتحادیه اروپا در 8 آوریل پنجمین بسته تحریم های محدودکننده علیه روسیه را رسماً تصویب کرده است و محدودیت بیشتری علیه دولت روسیه در واکنش به اقدامات این کشور علیه اوکراین وضع کرده است. این بسته شامل ممنوعیت ارائه خدمات دارایی های دیجیتال با ارزش بالا به روسیه بوده است.
 

تگ ها