معافیت مالیاتی دارایی های دیجیتال در تایلند

معافیت مالیاتی دارایی های دیجیتال در تایلند
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دولت تایلند روز سه ‌شنبه، 29 مارس اعلام کرد که تجارت دارایی ‌های دیجیتال عاری از مالیات بر ارزش افزوده و به عنوان بخشی از طرح ارتقای زیرساخت پرداخت این کشور قابل اجرا خواهد بود.

وزیر دارایی تایلند، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این قوانین جدید به معامله‌ گران اجازه می ‌دهد تا ضررهای سالانه خود در برابر مالیات ‌سرمایه‌ گذاری‌ های ارزهای دیجیتال را جبران کنند و همچنین معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی ‌های ثبت شده را از مالیات بر ارزش افزوده 7 درصدی معاف خواهند کرد.

به گفته وی، معافیت مالیاتی شامل معاملات خرده فروشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خواهد بود که از آوریل 2022 تا دسامبر 2023 توسط بانک مرکزی صادر خواهد شد. وزیر دارایی افزود: این موضوع به سرمایه‌ گذاران تایلندی اجازه می‌ دهد تا دارایی‌ های دیجیتال را در یک صرافی قابل اعتماد تایلندی تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند SEC و سایر سازمان ‌های دولتی مرتبط معامله کنند.

اجرای قوانین در راستای حمایت از استارت آپ های بومی تایلند و سرمایه گذاران دیجیتال

به گفته وزیر دارایی، سرمایه ‌گذاری ‌های مستقیم و غیرمستقیم در استارت ‌آپ‌ ها واجد شرایط کاهش مالیات خواهند بود و سرمایه‌ گذارانی که حداقل دو سال در یک شرکت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند تا ژوئن 2032 معافیت مالیاتی 10 ساله دریافت خواهند کرد.
این اقدام در راستای حمایت از استارت آپ های تایلندی برای جذب سرمایه بیشتر از سرمایه گذاران و تقویت سرمایه گذاری داخلی خواهد بود. همچنین این امر باعث می شود اقتصاد به طور پایدار توسعه یابد و رقابت پذیری کشور افزایش پیدا کند.

وزیر دارایی توضیح داد که این تخفیف مالیاتی به سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال کمک می کند تا در انجام وظایف قانونی و در پرداخت مالیات بر سرمایه دیجیتال خود فعالانه اقدام کنند.
همچنین قوانین مالیاتی جدید به سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال کمک می کند تا در صرافی‌ های تایلندی قابل اعتماد و ایمن معامله کنند و این امر خود باعث افزایش سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و پذیرش ارزهای دیجیتال بعنوان پرداخت در آینده خواهد بود.
به گفته سخنگوی این وزارتخانه، دارایی های دیجیتال تایلند در سال گذشته به سرعت توسعه یافته است، به طوری که حساب های تجاری از 170.000 در ژانویه به تقریبا 2 میلیون تا پایان سال 2021 افزایش یافته است.

تجدید نظر دولت تایلند از قوانین سخت گیرانه پیشین

پس از واکنش شدید معامله گران، دولت از پیشنهاد مالیات 15 درصدی بر درآمد ارزهای دیجیتال در ژانویه صرف نظر کرد. مقررات مالیاتی جدید می تواند به عنوان الگویی برای سایر کشورهایی که در نظر دارند مالیات دیجیتال خود را وضع کنند، عمل خواهد کرد. پس از اینکه دولت هند مالیات 30 درصدی را بر دارایی ‌های ارزهای دیجیتال بدون در نظر گرفتن زیان معامله ‌گران اعلام کرد، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هند قوانین مشابهی را از دولت هند مطالبه کردند.آکادمی ارز سنج سایت رسمی آموزش ارز دیجیتال و برگزار کننده دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه می باشد. 

تگ ها