معرفی کد رفتاری جدیدVASP ها توسط انجمن بلاک چین نیجریه

معرفی کد رفتاری جدیدVASP ها توسط انجمن بلاک چین نیجریه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

انجمن بلاک چین نیجریه، SIBAN اخیراً از معرفی یک کد رفتاری برای ارائه دهندگان خدمات دارایی های مجازیVASP، نیجریه خبر داده است. آیین نامه توسط دفتر رئیس جمهور نیجریه ارائه شده و بزودی برای تمامی VASPهای نیجریه اعمال خواهد شد.

VASPها موسساتی هستند که حوزه فعالیت آنها در دارایی های مجازی می باشد و سرویس های خدمات کیف پول، مبادلات ارزهای دیجیتال، ارائه وجوه دیجیتال و یا انتشار توکن پرداخت را ارائه می دهد. یک   VASPممکن است که یک بانک یا یک واسطه ی مالی سنتی باشد که مدیریت دارایی های دیجیتال را بر عهده دارد که خدمات آن تحت قوانین مبارزه با پولشویی ارائه می شود.

هدف از معرفی کد رفتاری جدید VASPها توسط انجمن بلاک چین نیجریه، تبدیل کردن نیجریه به امن ترین و بزرگترین فضای بلاک چین موجود با ارائه راه حل ها، سرمایه گذاری ها و پذیرش بلاک چین می باشد. طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط انجمن، در زمان توسعه کد، کد های اصولی و قابل اجرا برای VASP ها مورد بررسی دقیق توسعه دهندگان قرار گرفته است.

همکاری با قانونگذاران و نوآوران

سناتور آیهنین رئیس انجمن بلاک چین نیجریه در سخنرانی 6 ژوئن انجمن اظهار داشت که به عنوان یک انجمن حامی نوآوری و مقررات، در نظر داریم با تنظیم قوانین مربوط تا حد ممکن بازار را برای سرمایه گذاران این حوزه امن کنیم و برای رونق نوآوری در اجرای مقررات کوشا باشیم، براساس اظهارات وی؛ انجمن بیش از هر زمان دیگری متعهد به همکاری با نوآوران و قانونگذاران خواهد بود و انجمن بلاک چین نیجریه از این فرصت برای توسعه بخش نوظهور فن آوری نهایت استفاده را خواهد نمود.

همچنین طبق اظهارات رئیس انجمن بلاک چین نیجریه، آیین نامه رفتاری ارائه شده توسط دفتر رئیس جمهور نیجریه، برای همه VASP ها اعم از اعضا و غیرعضو انجمن بلاک چین قابل اجرا می باشد و موسسات مالی موظف به اجرای قوانین ارسالی خواهند بود.

قوانین ارزهای دیجیتال در نیجریه

با اینکه بانک ها و موسسات مالی از ژانویه‌ی2017 در نیجریه از تجارت با ارزهای دیجیتال منع شده اند اما تجارت ارزهای دیجیتال در نیجریه غیرقانونی نمی باشند. طبق گفته بانک مرکزی نیجریه، بانک مرکزی نمی ‌تواند بیت کوین را قانونگذاری و یا کنترل کند درست همانطور که کسی نمی ‌تواند اینترنت را کنترل و قانونگذاری نماید.

همچنین براساس بخشنامه ژانویه‌2017 ، بانک ‌ها از سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال و کسب ‌و کارهای مربوط به این حوزه منع شده اند. طبق بخشنامه بانک‌ ها موظفند از انطباق صرافی ‌های ارزهای دیجیتال با سیاست ‌های ضدپولشویی و KYC نیز اطمینان حاصل کنند.
 

تگ ها