مقامات فدرال رزرو از تجارت ارزهای دیجیتال منع خواهند شد

مقامات فدرال رزرو از تجارت ارزهای دیجیتال منع خواهند شد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

از اول ماه می سال 2022 مقامات فدرال رزرو نمی توانند سهام، اوراق قرضه و ارزهای دیجیتال را معامله کنند.

چند ماه پس از معرفی اولین پیش نویس با هدف منع مقامات فدرال رزرو از مالکیت دارایی های خاص، کمیته سیاست گذاری بازار آزاد فدرال این سند را به روز کرد تا شامل ارزهای دیجیتال نیز شده باشد.

گزارش هایی در سال 2021 منتشر شد که مدعی شدند تعداد زیادی از کارمندان ارشد فدرال رزرو سهام، اوراق قرضه و اوراق بهادار املاک و مستغلات را در سال 2020 معامله کردند، درست  اندکی قبل از اینکه بانک مرکزی سیاست های خاص ناشی از COVID-19 را اعمال کند که تاثیر زیادی بر مارکت گذاشت.

برخی از سیاستگذاران پس از این افشاگری ها استعفا دادند، اما جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اصرار داشت که نهاد پولی باید قوانین جدیدی را در این زمینه اعمال کند. به این ترتیب، کمیته سیاست گذاری بازار آزاد فدرال در ماه اکتبر قوانینی را ارائه کرد که مقامات ارشد بانک را از تعامل با دارایی های فوق منع می کرد.

فدرال رزرو در آخرین اصلاحیه ای که در روز جمعه ارائه شد، و قبلاً رسمی شده است، قدمی فراتر برداشت و اظهار داشت اکثر قوانین از اول ماه مه اعمال خواهند شد.

در این بیانیه آمده است که مقامات ارشد از خرید سهام فردی یا دارایی های دیجیتالمنع خواهند شد. آنها همچنین نمی توانند در اوراق قرضه بورس، کالاها، ارزهای خارجی، سایر اوراق بهادار و ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. شایان ذکر است که دارایی های دیجیتال در پیش نویس اول ذکر نشده بود.

مقررات جدید همچنین به این معنی است که مقامات دارای موقعیت در مارکت یک سال فرصت دارند تا مالکیت دارایی های ممنوعه را واگذار کنند. از اول ژوئیه، مقامات ارشد تحت پوشش قوانین جدید باید 45 روز قبل از هرگونه خرید مجاز اطلاع دهند و حداقل باید یک سال دارایی مذکور را حفظ کنند.

در این بیانیه آمده است که قوانین جدید با هدف حمایت از اعتماد عمومی به بی طرفی و یکپارچگی کار کمیته با محافظت در برابر هرگونه تضاد منافع ایجاد شده است.
 

تگ ها